Programinės įrangos diagnostika

Ką gi mielieji, atėjo tokia diena kai esu priverstas teikti ir pristatyti naują paslaugą - programinės įrangos diagnostiką. Kas tai per dalykas ir kaip tai daroma -

procedūra atrodo taip : nuskaitomas variklio valdymo blokas ir joje esanti programa sulyginama su konkrečiam automobiliui pagal VIN numerį priklausančia originalia programa. Tai liečia daugiausia - EDC16 serijos kompiuterius, nors reikalui esant , galima padaryti ir su kitais kompiuteriais. Kokios priežastys lėmė tokios nestandartinės paslaugos atsiradimą ? Aš manau, kad kalta evoliucija :D   Vis dar labai gerai prisimenu laikus, kai gilioje senovėje ( praeitame amžiuje  :) ) turėdamas žiguliuką ir pradėjus streikuoti jo variklio darbui, man  užtekdavo pakelti kapotą ir patikrinti tik babiną, laidus ar žvakes ...viskas, daugiau ten nebūdavo kam gesti.... Truputį vėliau atsirado elektroniniai komutatoriai, prasidėjo elektronikos amžius, į madą atėjo įvairių schemų litavimas, bandymas ... po kiek laiko atsirado elektroniniai variklio valdymo moduliai, atėjo chiptiuningo era  - atminties mikroshemų litavimas ir tiesioginis programavimas, po to sekė programuojamų per OBD jungtį variklio valdymo modulių etapas ... Tokio tipo kompiuterius buvo jau galima įrašinėti per diagnostinę jungtį ir keisti variklio parametrus. Po jų kompiuteriai dar patobulėjo ir atsirado galimybė ne tik įrašinėti bet ir nuskaityti valdymo programą... Tokiu "kaltininku" tapo EDC16 serijos kompiuteriai ( visi 1.9 CDTI ir dalis 1.7CDTI variklių , kodai Z19DTx ; Z17DTL ;  Z17DTH ) ... Va nuo jų  ir prasidėjo visos "linksmybės" dėl kurių,  šiomis dienomis, padaryti normalią diagnostiką dažnai tampa neįmanomu reiškiniu daugeliui kompiuterinės diagnostikos specialistų, kadangi tapo labai populiaru bet kam lysti į variklio kompiuterio smegenis ir kaitalioti variklio valdymo programą skersai išilgai. O kai tai daro vos ne kiekvienas mokantis įsijungti kompiuterį ir pajungti kabelį prie OBD lizdo, tai natūralu, kad po belekokio modifikavimo automobilis dažnai nenori elgtis taip, kaip buvo suplanuota gamintojo :) Tad šiai dienai yra tai ką turime - vis didesnė automobilių dalis važinėja su nemokšiškai pakoreguota valdymo programa - pvz. jeigu buvo keltas galingumas, tai vietoje ribotuvų nukėlimo, yra iškalibruotas purkštukų darbas, jeigu buvo  operuotas EGR'as ar DPF'as tai programa bus su ištrinta klaidų sritimi ( tokių mašinų atvažiuoja apie 98 % ).O tokios operacijos pasekmės - jeigu mašinai kažkas negerai, jūs to niekada nesužinosite, kadangi po klaidų srities ištrinimo valdymo programoje, kompiuteris negali nieko "pasakyti". Tokiu atveju galite važiuoti net ir pas patį geriausią specialistą, probemos tikrai nerasite. Padėti nustatyti gedimą  galima tik nuskaičius kompiuterio valdymo programą su specialia įranga ( ne diagnostine ) ir išanalizavus programos pakeitimus. Tokius dalykus gali daryti tik savo darbą gerai išmanatys specialistai, nes tie kas darko programas, labai dažnai neturi jokio žalio supratimo ką ir kaip daro :)  O žmonių sugebančių išanalizuoti ir sutvarkyti programinę įrangą  yra tūkstačius kartų mažiau nei sugebančių ją sudarkyti :) Taigi, jeigu jūs matote, kad su automobiliu  kažkas darosi negero, bet darant diagnostiką, nerandama jokių klaidų, galite drąsiai kreiptis - bandysiu jums pagelbėti. Labai didelė tikimybė, kad programa buvo koreguota ir kažkas padaryta nekorektiškai. Ypač reiktų sunerimti tada, kai buvo kažkas programuota ( EGR, DPF, sklendės ir pan ) naudojant visokias automatines koregavimo programas - visų jų minusas yra panašus: prie kodo koregavimo pridedamas visos klaidų srities  (DTC)   ištrinimas .Taigi reiktų atkreipti dėmesį, kad  DPF išjungimui opeliams bei saabams netinka nei viena man žinoma ( net ir legali ) automatinė koregavimo programa. Iš to išplaukia, kad OPEL / SAAB / FIAT / ALFA ROMEO kompiuterius teisingai suprogramuoti galima tik rankiniu būdu ,nes tai nėra paprastasi veiksmas vienos varnelės uždėjimu - DPF OFF :) . Beje , visą šią vasarą t.y. iki 2017.08.31 visiems norintiems pasitikrinti variklio valdymo programas ( variklių kodai - Z19, Z30DT, Z17DTL, Z17DTH) , darysiu tai NEMOKAMAI .

Kol neprisiregistravote, Jūs neturite galimybės rašyti komentarą

Naujausios forumo žinutės

  • No posts to display.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas