EGR sistema

Bendra informacija

Labai dažnai gaunu klausimų apie EGR vožtuvo darbo principus , jo įtaką varikliui , pašalinimo metodus ir pan. tai ta proga nusprendžiau parašyti nedidelį straipsniuką, kuris, manau, bus daugeliui naudingas. Pradėsiu nuo  kelių žodžių apie patį EGR vožtuvą ir jo veikimo schemą.

egr SCHEMA

Kadangi pagrindinė problema, kurią reikia spręsti esant EGR sistemos gedimams  yra oro srauto judėjimas,tai kad būtų paprasčiau įsivaizduoti,  pridedu labai supaprastintą  schemą, kurioje matomas oro judėjimas variklyje, kuriame yra sumontuota  EGR sistema.

EGR aušintuvas ir interkuleris (švaraus oro aušintuvas) yra opcijos - ne visose mašinose šie dalykai yra , bet tai ne principinis dalykas.

 

 

Iš pradžių švarus oras iš oro filtro  per droselinę sklendę esančią įsiurbimo kolektoriuje patenka į variklį. Jame  padaro savo darbą ir iš ten jau dalis atidirbusių  dujų arba sakykime karštas oras per EGR vožtuvą gryžta atgal į įsiurbimo kolektorių kur susimaišo su šviežiu oru patekusiu iš filtro. Taigi kaip matome į variklį patenka oro mišinys kuris yra sudarytas iš dviejų komponenčių - iš švaraus oro ir atidirbusių dujų ( atkeliavusių iš variklio išmetimo sistemos ). Atidirbusių  dujų ir švaraus kiekio santykį reguliuoja variklio valdymo kompiuteris priklausomai nuo variklio darbo sąlygų. Kad būtų paprasčiau įsivaizduoti pridedu EGR darbo grafiką , paimtą iš vieno OPEL variklio valdymo kompiuterio.

 

 

X ašyje yra kuro kiekio , paduodamo į cilindrus ,reikšmės  , Y ašyje variklio apsukų reikšmės.

Lentelės reikšmės yra išreikštos procentais . 100% reiškia pilnai uždarytą EGR vožtuvą.

 

 Kaip matome, šio variklio  EGR yra pilnai uždarytas variklio apsukoms pakilus virš 3400 RPM ( eilutė 3400 ) arba paduodant  į cilindrus kuro kiekį viršijantį 37.5 mg / str ( stulpelis 37,5 ) . Visas kitas diapozonas žemiau šių reikšmių yra EGR darbo zona. Nors absoliučios  reikšmės kiekvienam varikliui būna skirtingos ir  nereikėtų priskirti šios lentelės absoliučiai visiems varikliams, tačiau pats EGR darbo principas yra praktiškai toks pats.

Iš čia ,beje, yra matomas atsakymas į klausimą - kaip EGR'o išjungimas įtakoja TA dūmingumo rezultatus. Kadangi per TA variklis yra išsukamas daugiau nei 4000 RPM o EGR'as  ,kaip matome iš lentelės , yra uždaromas jau prie 3400 RPM tai bet kuriuo atveju - ar EGR atjungtas ar neatjungtas, dūmingumo matavimo rezultatams tai neturi įtakos , nes abiem atvejais EGR'as būna uždarytas ir dūmingumo matavimo procese nedalyvauja. Paprasčiausiai , dėl uždaryto EGR vožtuvo kažkiek pakyla NOx kiekis, kuris yra nematuojamas.

 Jeigu kam įdomu sužinoti detalesnį EGR darbo mechanizmą  , tai straipsnio apačioje rasite išsamesnį dokumentą apie detalesnius EGR darbo principus  bei mokslinius tyrimus o mes šioje vietoje pereiname prie kitų  aspektų - kam tas EGR reikalingas iš viso ,kokie yra EGR gedimų šalinimo metodai,jų pliusai ir minusai . Jeigu neskaitysite straipsnio anglų kalba (nuoroda apačioje) tai pasakysiu , kad šis vožtuvas yra montuojamas grynai tik dėl ekologinių sumetimų. EGR vožtuvo pagalba yra mažinamas azoto oksidų kiekis variklio išmetamosiose dujose. Pačiam varikliui nuo jo buvimo yra jei ne  blogiau tai ir ne geriau :) o nenaujam varikliui jis sukelia  daugiau bėdos nei naudos - mažėja variklio galia, išmetamosios dujos sugrąžintos į įsiurbimo kolektorių teršia jį , kartais užkemša vos ne aklinai. Kadangi šį vožtuvą turi dauguma dyzelinių variklių tai anksčiau ar vėliau su EGR gedimu tenka susidurti dažnam jo vairuotojui. Kaip taisyklė variklis pereina į avarinį režimą , kurio metu yra ribojamos variklios apsukos, atjungiama turbina ir savaime suprantama normaliai važiuoti tampa neįmanoma. Nuskaičius su kompiuteriu klaidas, dažniausiai matomas klaidos  kodas - P0400 . Diagnozavus EGR sistemos gedimą , iškyla dilema - ką daryti arba kokį remonto būdą pasirinkti  ?

 

Info šaltinis - Tier III Compliance Low Speed Engines

Kol neprisiregistravote, Jūs neturite galimybės rašyti komentarą

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas