Užvedimo problemų šalinimas

Dažnam nenaujo dyzelinio ( pagrinde 2.2DTI ) automobilio vairuotojui yra pažystama situacija - kol automobilis yra "šaltas" tol kuriasi gerai, be jokių problemų. Tačiau užtenka truputį pasivažinėti, išjungti variklį ir bandant kurti po kokios valandos kitos t.y. kol dar variklis šiltas - jis nenori kurtis visiškai  arba reikia "brūžinti" starterį kelias sekundes kol pagaliau užsiveda. Nežiūrint į tai, kad tokia situacija nervina, bet prie viso to dar yra smarkiai trumpinamas  starterio, akumuliatoriaus resursas bei teršiamas oras.Jeigu kilo klausimas prie ko čia oras? Tai štai dėl ko - tuo metu kol variklis nesikuria į jo cilindrus yra paduodamas kuras.Kuo ilgiau variklis neužsikuria tuo daugiau kuro yra pripučiama į cilindrus.Kai variklis galiausiai užsikuria , perteklinis nesudegęs kuras išspjaunamas per išmetimo sistemą į atmosferą , taip ją teršdamas.Turbūt teko pastebėti kamuolį baltų dūmų,smirdančių nesudegusiu dyzelinu po tokio ilgesnio nesikūrimo. Nekalbant apie tai,  kad panašiais atvejais dažnai neatlaiko siurblio elektroninė dalis, kurios remontas  nėra pigus.  Nuvežus automobilį į servisą, kaip taisyklė, meistrai nieko neranda ir niekuom negali padėti...  Tokio automobilio elgesio priežastis būna labai paprasta - senatvė.... Su laiku išsitampo variklio grandinė, sudyla prispaudėjai, velenėlių žvaigždės, dyla kuro siurblio mechaninė dalis, keičiasi purkštukų parametrai ir pan.  tad visoms šioms priežastim susidėjus į krūvą turim tai ką turim t.y.  parametrai "išplaukia" iš ribų  kuriose variklis turėtų kurtis taip kaip jam priklauso, kadangi kuras paduodamas ne tuo momentu kada reikia  užsiliepsnojimo  procesui.

Yra pastebėta, kad automobilis "ožiuojasi" tada, kai neveikia pakaitinimo žvakės. Priverstinai jas įjungus ( pvz. nuėmus jungtį nuo termostato esančio temperatūrinio daviklio ), automobilis visada kuriasi gerai.
Tokiu atveju išeitys yra kelios - pvz. galima bandyti kuro padavimo momentą ( "degimą" )  koreguoti mechaniniu būdu sukiojant siurblio ašį dantračio atžvilgiu. Nors toks variantas daugeliui variklių  yra numatytas tik reguliuojant ant specialaus stendo, tačiau mūsų auksarankiai meistrai dažnai tai padaro ir garažų sąlygomis be jokios specialios įrangos. Priklausomai nuo įgūdžių, gaunamas didesnis ar mažesnis tokio koregavimo tikslumas. Ir nors toks būdas turi vietą po saule,tačiau nėra labai pigus, bet jeigu  nėra kito pasirinkimo tai  tenka pasirinkti jį. Taip pat galima keisti visas sudilusias detales naujomis - ne paslaptis, kad tai gali kainuoti tiek kiek kainavo visas automobilis. Dar galima įsidėti apgaviką ant temperatūrinio daviklio - bus nelabai gražu, pažeistas originalus automobilio laidynas - bet iš bėdos sistema veiks....

Tačiau jau yra yra subtilesnis , paprastesnis ir greitesnis , be jokių mechaninių intervencijų problemos šalinimo būdas- jo esmė yra  pakoreguotii valdymo kompiuterio programą taip, kad žvakių kaitinimas įsijungtų prie aukštesnės variklio temperatūros. Tokiu atveju, nekorektišką kuro įpurškimo momentą kompensuoja pašildymo žvakės ir automobilis pamiršta šią labai populiarią tarp 2,2DTI variklių nesikūrimo ligą.Tiesą sakant, nelabau suprantu kodėl GM konstruktoriai nusprendė padaryti žvakių kaitinimą prie tokios žemos temperatūros ( kai kuriems modeliams žvakės įsijungia tik žemiau +5C ), juk net daugumoje šiuolaikinių automobilių žvakės veikia net ir vasarą o čia senasis DTI... Beje, nors žvakių kaitinimo laikas nustatomas minimalus - 2-3s ,bet to pilnai užtenka normaliam automobiliui užvedimui. 

Todėl norintiems atsikratyti šios problemos , programiškai padarau šį darbą.

Primenu ,kad šios problemos simptomai yra tokie  :

- šalta mašina kuriasi gerai

- šiltą mašiną užgesinus ir kuriant iš karto , kuriasi gerai  - bet pastovėjusi 1 val ir daugiau, kuriasi blogai.

- nuėmus jungtį nuo aušinimo skysčio temperatūrinio daviklio ( tada įsijungia pakaitinimo žvakės )  automobilis kuriasi gerai

Ši problema nešalinama kai automobilis iki programavimo, įsijungus pakaitinimo žvakėms,  vistiek kuriasi blogai.

Žemiau pateikiu sąrašą automobilių  , kuriems būdinga ši liga:

ASTRA G  / ZAFIRA A 2.2 DTI (PSG16)

VECTRA C / SIGNUM 2.2 DTI (PSG16)

VECTRA B - 2.2DTI

OMEGA B - 2.2DTI

FRONTERA 2.2 DTI

SINTRA 2.2DTI

SAAB 9-5 D223L (2.2 DTI)

SAAB 9-3 D223L (2.2 DTI)

P.S. Paskutiniu metu pasidarė labai populiarūs klausimai  apie  pakaitinimo žvakių  tarnavimo trukmės sutrumpėjimą atlikus tokią operaciją. Būtų kvaila neigti, kad žvakių tarnavimo laikas nepasikeis - žinoma, jis pasikeis ir žinoma jis nepailgės :)  Tačiau tai yra vienas mažytis minusas palyginus su galybe kitų pliusų  apie kuriuos daugelis net nepagalvoja , taigi  jie yra tokie :

- 1. Ekonominė NAUDA ( taip taip - ne nuostolis  o nauda ) .  Sakykime, po programmavimo žvakės laikys ne 4-5 o kokius 3 metus ( čia tik kaip pvz, geros žvakės laiko ilgiau ) . Vadinasi, jeigu mes nedarome tokios žvakių pakaitinimo korekcijos, mes visą laiką kankiname starterį, akumuliatorių po kelias ar net keliasdešimt sekundžių  vos ne kasdien . Tokiu būdu akumuliatorius būna pastoviai iškraunamas labiau nei esant greitam variklio užkūrimui. Natūralu kad srovės sunaudojimas per 10-15 s. yra kelis kart didesnis nei per 1-3. Ko pasekoje kenčia ir generatorius nes jam pastoviai reikia pakraudinėti  nusilpusį akumuliatorių. O jeigu važinėjama trumpais atstumais tai akumuliatorius net nespėja normaliai pasikrauti, Iš čia atsiranda dar viena grėsmė - kritus akumuliatoriaus įtampai , kūrimosi metu smarkiai išauga srovė per kuro siurblio elektroniką ko pasekoje neatlaiko kuro siurblio elektroninė dalis. Ji paprasčiausiai sugenda . El. dalies remonto kainos prasideda nuo 100 EUR.  Taigi jau turim pirmąsias išlaidas, kurios jau yra didesnės nei kartu sudėjus naujų žvakių ir programavimo kainas. O jeigu ta elektronika neatlaiko vieną - du - tris kartus ar daugiau, pasidauginam remonto kainas ir žinosim skaičius :).   Bet čia ne viskas :)) Pastoviai zulinant starterį jis kaip taisyklė irgi ilgai nelaiko , kadangi dirba padidintos apkrovos sąlygomis. Jo remonto kainos irgi viršija naujų žvakių kainą. Vadinasi, taupymas vėl ne vietoje. O dabar įsivaizduokime , kad variklis pats nepasitaiso ( o taip ko gero ir bus :) ) .Tad mes toliau tuos 4-5 metus (betaupydami žvakes)  kankinam visą elektros sistemą , ji toliau sėkmingai genda nuo padidintos apkrovos ( o paskui jau ir nuo remonto ) ir mes pastoviai remontuojame kuro siurblio elektroninę dalį , starterį ,kartais generatorių . Paskui atsisėdam ,paskaičiuojam laiko , pinigines ,nervų sąnaudas ir paiškėja kad viską buvo galima padaryti kelis kart ar net dešimtis kartų pigiau.

- 2 Ekologinė NAUDA.  Galbūt iš kart kyla klausimas - iš kur ta ekologija lygioje vietoje ?  Ogi štai iš kur - kiekvienas neužvesto variklio apsisukimas tai yra kuro padavimas į degimo kamerą. Kol variklis nedirba ,kuras pastoviai yra pilamas į cilindrus. Užkūrus mašiną , visas nesudegęs kuras išspjaunamas lauk per išmetimo sistemą į orą. Turbūt pastebėjote ,kad ilgiau pasukus starterį , variklis spjauna didoką baltų/pilkų  dūmų kamuolį,kuris smirda nesudegusiu dyzelinu.. O jeigu tai vyksta pastoviai kelis metus ir su šimtais/tūkstančiais automobilių tai per visus susidaro keli šimtai ar tūkstančiai tonų išpilto į gamtą dyzelino....komentarų turbūt nereikia 
Taigi ,kaip matome, be didelių pastangų galime gauti dvi naudas - sutaupyti savo piniginėje kelis šimtus eurų ir pasidaryti ekologiškesniais gamtai. Nekalbant ,apie automobilį kuris jums tik padėkotų ,jeigu galėtų kalbėti  :)
P.S. matau jau mintyse komentarus, kad reikia naujas mašinas pirkti o ne "grabus" remontuoti - na bet realybė tokia,kad gyvenam tokioje šalyje ,kur dauguma negali įpirkti naujų automobilių.O kaip matome iš tokio sprendimo , galime labai paprastai prailginti senojo automobilio gyvenimą ,visiškai už protingą sumą . 

 

Kol neprisiregistravote, Jūs neturite galimybės rašyti komentarą

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas