Užvedimo problemų šalinimas

Dažnam nenaujo dyzelinio ( pagrinde 2.2DTI ) automobilio vairuotojui yra pažystama situacija - kol automobilis yra "šaltas" tol kuriasi gerai, be jokių problemų. Tačiau užtenka truputį pasivažinėti, išjungti variklį ir bandant kurti po kokios valandos kitos t.y. kol dar variklis šiltas - jis nenori kurtis visiškai  arba reikia "brūžinti" starterį kelias sekundes kol pagaliau užsiveda. Nežiūrint į tai, kad tokia situacija nervina, bet prie viso to dar yra smarkiai trumpinamas  starterio, akumuliatoriaus resursas. Nekalbant apie tai,  kad panašiais atvejais dažnai neatlaiko siurblio elektroninė dalis, kurios remontas  nėra pigus.  Nuvežus automobilį į servisą, kaip taisyklė, meistrai nieko neranda ir niekuom negali padėti...  Tokio automobilio elgesio priežastis būna labai paprasta - senatvė.... Su laiku išsitampo variklio grandinė, sudyla prispaudėjai, velenėlių žvaigždės, dyla kuro siurblio mechaninė dalis, keičiasi purkštukų parametrai ir pan.  tad visoms šioms priežastim susidėjus į krūvą turim tai ką turim t.y.  parametrai "išplaukia" iš ribų  kuriose variklis turėtų kurtis taip kaip jam priklauso, kadangi kuras paduodamas ne tuo momentu kada reikia  užsiliepsnojimo  procesui.

Yra pastebėta, kad automobilis "ožiuojasi" tada, kai neveikia pakaitinimo žvakės. Priverstinai jas įjungus ( pvz. nuėmus jungtį nuo termostato esančio temperatūrinio daviklio ), automobilis visada kuriasi gerai.
Tokiu atveju išeitys yra kelios - pvz. galima bandyti kuro padavimo momentą ( "degimą" )  koreguoti mechaniniu būdu sukiojant siurblio ašį dantračio atžvilgiu. Nors toks variantas daugeliui variklių  yra numatytas tik reguliuojant ant specialaus stendo, tačiau mūsų auksarankiai meistrai dažnai tai padaro ir garažų sąlygomis be jokios specialios įrangos. Priklausomai nuo įgūdžių, gaunamas didesnis ar mažesnis tokio koregavimo tikslumas. Ir nors toks būdas turi vietą po saule,tačiau nėra labai pigus, bet jeigu  nėra kito pasirinkimo tai  tenka pasirinkti jį. Taip pat galima keisti visas sudilusias detales naujomis - ne paslaptis, kad tai gali kainuoti tiek kiek kainavo visas automobilis. Dar galima įsidėti apgaviką ant temperatūrinio daviklio - bus nelabai gražu, pažeistas originalus automobilio laidynas - bet iš bėdos sistema veiks....

Tačiau jau yra yra subtilesnis , paprastesnis ir greitesnis , be jokių mechaninių intervencijų problemos šalinimo būdas -jo esmė yra  pakoreguotii valdymo kompiuterio programą taip, kad žvakių kaitinimas įsijungtų prie aukštesnės variklio temperatūros. Tokiu atveju, nekorektišką kuro įpurškimo momentą kompensuoja pašildymo žvakės ir automobilis pamiršta šią labai populiarią tarp 2,2DTI variklių nesikūrimo ligą.Tiesą sakant, nelabau suprantu kodėl GM konstruktoriai nusprendė padaryti žvakių kaitinimą prie tokios žemos temperatūros ( kai kuriems modeliams žvakės įsijungia tik žemiau +5C ), juk net daugumoje šiuolaikinių automobilių žvakės veikia net ir vasarą o čia senasis DTI... Beje, nors žvakių kaitinimo laikas nustatomas minimalus - 2-3s ,bet to pilnai užtenka normaliam automobiliui užvedimui. Tuo pačiu, praktiškai, toks patobulinimas labai mažai įtakoja žvakių resursą.

Todėl norintiems atsikratyti šios problemos , programiškai padarau šį darbą.

Primenu ,kad šios problemos simptomai yra tokie  :

- šalta mašina kuriasi gerai

- šiltą mašiną užgesinus ir kuriant iš karto , kuriasi gerai  - bet pastovėjusi 1 val ir daugiau, kuriasi blogai.

- nuėmus jungtį nuo aušinimo skysčio temperatūrinio daviklio ( tada įsijungia pakaitinimo žvakės )  automobilis kuriasi gerai

Ši problema nešalinama kai automobilis iki programavimo, įsijungus pakaitinimo žvakėms,  vistiek kuriasi blogai.

Žemiau pateikiu sąrašą automobilių  , kuriems būdinga ši liga:

ASTRA G  / ZAFIRA A 2.2 DTI (PSG16)

VECTRA C / SIGNUM 2.2 DTI (PSG16)

VECTRA B - 2.2DTI

OMEGA B - 2.2DTI

FRONTERA 2.2 DTI

SINTRA 2.2DTI

SAAB 9-5 D223L (2.2 DTI)

SAAB 9-3 D223L (2.2 DTI)

 

 

Kol neprisiregistravote, Jūs neturite galimybės rašyti komentarą

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas