Ne vienas automobilio savininkas yra susidūręs su situacija, kai nei iš šio nei iš to užsidega ant skydelio ženkliukas simbolizuojantis mašinytę su raktu arba varikliuko simbolis ( CHECK ENGINE). Tada mašina pereina į avarinį / serviso režimą , ko pasekoje dingsta trauka, apribojamos apsukos, mašina vos vos juda. Tokiu atveju pirmiausiai reiktų nuskaityti klaidos kodus , kad galėtume sužinoti tikrąją gedimo priežastį. Kadangi turiu sukaupęs gana didelę automobilių diagnostikos patirtį ir žinau populiariausius OPEL markės automobilių gedimus tai nusprendžiau padaryti nedidelį apibendrinimą ir pasidalinti informacija dėl ko taip gali atsitikti. Galbūt tai padės kai kam ir pačiam išsispręsti iškilusias problemas. Po truputį šį straipsniuką pildysiu atsirandant naujiems TOP'ams.
{tab EDC15M}
P0400 - be abejo tai pati populiariausia klaida tarp senesnių opelių variklių. Klaida susijusi su EGR sistemos sutrikimais. Meistrai pamatę šią klaidą dažniausiai puola keisti patį EGR'ą, tačiau kiap rodo praktika jis dažniausiai būna geras. Tad pakeitus gerą daiktą nauju, ši klaida niekur nedingsta. Dažniausios bėdos būna susijusios su vakuumo sistemos nesandarumu, todėl pirmiausiai reiktų patikrinti vakuumo sistemą. Antroje vietoje būna EGR'o solenoido gedimas - užstrigęs, susidėvėjęs ir pan. Šiuo atveju, įsitikinus, kad tikrai jis blogas, teks keisti visą solenoidą, kurį beje, siūlau dėti tik naują, kadangi su naudotais yra didelė loterija jog jis laikys ilgiau nei buvęs senasis. Na ir galiausiai, gana retais atvejais, pasitaiko, kad būna kaltas ir pats EGR'as . Tokiu atveju teks keisti patį EGR'ą - vėl gi siūlau dėti tik naują. Žinoma , visada lieka paprasčiausias ( nereikės ieškoti gedimo priežasties ) kelias - viską išjungti programiniu būdu.
P0105 ir P1105 - šias abi klaidas vienu metu dažniausiai kompiuteris išduoda kai turbinos slėgio daviklis ( MAP sensor) būna apsinešęs apnašomis arba sugedęs. Šiuo atveju pradžiai reiktų išplauti minėtą daviklį o gedimui nedingus ,bandyti ieškoti problemos laiduose arba keisti daviklį nauju . Taip pat labai retais atvejais gali būti kaltas ir barometrinio slėgio daviklis.
{tab PSG16}
P0400 - EGR sistemos klaida. Tenka pripažinti, kad EGR gedimas šiuose kompiuteriuose yra taip pat dažniausiai pasitaikanti rakštis, kuri anksčiau ar vėliau aplanko daugumą šių variklių savininkų. Ir bėda tame, kad jeigu kituose varikliuose pats EGR'as yra sąlyginai dar nebrangus tai PSG16 sistemose Wahler firmos kūrinys savo kaina kandžiojasi ( 300-400 EUR ) Tad labai retas OPEL/SAAB savininkas keičia EGR'ą kitu - paprastai jis būna išjungiamas programiškai.
P0638 - droselinės sklendės, dar žinomos kaip ELOBAU daviklio klaida. Dažniausiai ją meta dėl sutrikusio droselinės sklendės daviklio ( ELOBAU firmos ,iš kur ir kilęs daviklio pavadinimas ) mechaninio susidėvejimo ar elektrinio gedimo . Šios bėdos šalinimo metodai - keisti visą įsiurbimo kolektorių nauju ( nes atskirai daviklio paprastai nenusipirksi ) arba išprogramuoti.
P0100 - labai dažnai pasitaikanti ir labai apgaulinga klaida susijusi oro srauto matuoklės parodymais. Paprastai, radus šią klaidą , yra iš karto keičiama visa matuoklė. Tačiau prieš tai darant, siūlau nepatingėti paieškoti nesandarumo interkuleryje ar jo šlangose.
{tab EDC16}
Su šitais kompiuteriais rinkoje vyksta įdomūs dalykai :) vienas iš jų yra tai, kad didžiausia šių kompiuterių bėda tai jokių klaidų nebuvimas. Skamba keistai, bet realybė yra tokia :) Ypač reiktų sunerimti tais atvejais, kai mašina nevažiuoja ar šiaip kažkas darosi negerai, tačiau pajungus diagnostinę įrangą jokių klaidų nerodoma. Ir tokie dalykai paprastai išlenda tik po DPF ar kitų variklio sistemų "išprogramavimo". Taip gaunasi dėl to ,kad vietoj to, kad programuotojas išjungtų reikalingą dalyką - EGR,DPF, sklendę ar kitą sugędusį dalyką , jis ištrina ( ar dėl nežinojimo ar specialiai ) iš variklio valdymo kompiuterio programos visą diagnostinių klaidų sritį . t.y. gaunasi toks principas - nėra klaidos, nėra problemos. Tokiu atveju, kad ir kas benutiktų su mašina , diagnozuoti jos nebus įmanoma, nes kompiuteris paprasčiausiai nerodys jokio gedimo klaidos. Tai tas pats kas žmogui nupjauti liežuvį - jam skaudės, bet jis negalės apie tai pasakyti.... Ir kas blogiausia - tokių mašinų pastoviai daugėja. Todėl paskutiniu metu labai dažnia tenka pradėti diagnostiką nuo variklio valdymo programos nuskaitymo...
Na bet sakykim , su jūsų mašinos variklio valdymo kompiuteriu yra viskas tvarkoje , ir jums būtų įdomu sužinoti kaip gydytis populiariausias bėdas. Reiktų paminėti, kad visiško kažkokio tai vieno gedimo kaip lyderio tarp šitų variklių kaip ir nėra - dažniausiai pasitaikančios standartinės klaidos išsidėlioja gana proporcingai ir jos būtų šios:
P0400 - EGR sistemos klaida . Kaip ir visuose dyzeliuose taip ir šituose varikliuose EGR'as turi savybę kažkada nustoti veikti. Radus šią klaidą dažniausiai būna kaltas jau pats EGR'as ,kadangi kaip ir visuose naujesniuose varikliuose jis yra elektrinis ir jam sustreikavus , valdymo kompiuteris gana tiksliai diagnozuoja gedimo priežastį. Šiuo atveju pasirinkimai yra standartiniai - keisti nauju , bandyti valyti senąjį arba išprogramuoti . Kurį variantą rinktis čia jau automobilio šeiminko reikalas.
P1125 - Droselinės kitaip dar vadinamos gesinimo sklendės sistemos klaida. Ji dažniausiai išlenda kai pradeda strigti ar dėl išsidėvėjimo pasikeičia šios sklendės valdymo parametrai . Remonto variantai irgi standartiniai - keisti į naują , bandyti ardyti ir restauruoti arba išprogramuoti.
P1109-P1110 - 16 vožtuvų varikliuose dažniausiai pasitaikanti klaida dėl sukūrinių sklendžių sistemos sutrikimų. Dažniausiai pasitaikanti bėda - išsidėvėjusi traukių valdymo sistema arba joje atsiradęs nesandarumas . Paprastai gedimai susiję su sukūrinėmis sklendėmis yra matomi plika akimi - nukritusi traukių valdymo svirtelė, sudrėkusios nuo tepalo sklendžių valdymo kojelės. Remonto variantai - aklinti traukių angas ir išprogramuoti šią sistemą arba dėti naują kolektorių su visomis sklendėmis.
P1901-P1903, P0425, P2452 DPF sistemos klaidos, pasitaikančios dėl įvairių kietųjų dalelių sistemos sutrikimų. Šioje vietoje manau, kad nėra prasmės labai gilintis į remonto niuansus kadangi bet kokiam atsiradusiam sutrikimui susijusiam su DPF sistema ,visada yra pasirenkamas variantas - viską šalinti ir išprogramuoti.
P2279 - viena iš labai nekonkrečių klaidų , ji diagnozuoja oro srauto nutekėjimą . Radus šią klaidą gali būti nesandarumas įsiurbimo sistemoje - šlangose, sujungimuose, interkuleryje. Gali būti sutrikęs ar stringantis EGR'o darbas ,nors pačio EGR'o klaidos kompiuteris ir nerodo. Gali būti pažeista turbinos sparnuotė ,dėl ko ji pučia silpniau nei turėtų būti. Gali būti nesandarumas DPF sistemoje , šiuo atveju gedimas dažnai pasireiškia baltais dūmais sklindančiais iš po mašinos pro nesandarią vietą. Kaip matote ,atsiradus šiai klaidai gedimą surasti būna gana keblu.
Kitos rečiau pasitaikančios klaidos, bet vis kamuojančios šių variklių savininkus būtų šios :
P0105 ir P1105 - kaip ir PSG16 sistemose šias abi klaidas dažniausiai kompiuteris išduoda kai turbinos slėgio daviklis ( MAP sensor) būna apsinešęs apnašomis arba sugedęs. Šiuo atveju pradžiai reiktų išplauti minėtą daviklį o gedimui nedingus ,bandyti ieškoti problemos laiduose arba keisti daviklį nauju . Taip pat labai retais atvejais gali būti kaltas ir barometrinio slėgio daviklis.
P0234 - gedimai susiję su turbinos valdymo solenoidu arba turbinos perpūtimu ar nepripūtimu. Dažniausiai pasitaikančios bėdos - vakuumo sistemos nesandarumas (dėl ko blogai veikia turbinos valdymas ) , turbinos valdymo solenoido gedimas, blogai veikiantis ar sugedęs MAP sensorius ( turbinos slėgio daviklis )
{tab EDC17}
Šie kompiuteriai stovi naujesnėse OPEL mašinose maždaug nuo 2009 . Tačiau kaip nekeista išskirtinių bėdų dar nepastebėta. Na neskaitant tos pačios bėdos kaip ir su EDC16 kompiuteriais ,tai kad programuotojai ištrina visą klaidų bloką ir mašina nevažiuoja bet ir "nesikeikia" .Tad ši skiltis pildysis truputį vėliau.
{/tabs}