Chip tiuningas

Last Updated: 26 May 2017
Hits: 68376

Dėmesio - servisams dėl specialių pasiūlymų prašau rašyti el.paštu - info@opelis.lt

Bendra informacija

       

            Atlieku taip vadinamą dyzelinių variklių valdymo kompiuterių (ECU) "chiptiuningą" ,
nors iš principo toks dalykas jau turėtų vadintis "remapingu" arba lietuviškai planų (map) perrašymu ,kadangi pats išsireiškimas "chiptuning" jau neatitinka tikrovės. Tikruoju 'chiptiuningu' meistrai ,neturėdami specialios įrangos, užsiiminėdavo ( kai kas tuo užsiima ir dabar) tada kai reikėdavo išlituoti atminties mikroschemą ( angliškai - 'chip') iš variklio valdymo kompiuterio ir perrašius duomenis įlituoti ją atgal. Šiais laikais man to nebereikia - turiu specialiai GM koncerno automobiliams skirtą dylerinę įrangą, kuri leidžia visas variklio kompiuterio perrašymo operacijas atlikti per OBD t.y. diagnostinę jungtį. Tad man nereikia atlikinėti jokių invazijų į jūsų automoblio kompiuterį - automatiškai išlieka gamyklinis tokio kompiuterio patikimumas.

Mano stiprioji pusė yra PSG16 kompiuteriai, kurių daugelis net ir žinomų firmų neapsiima perprogramuoti. Šiuos kompiuterius turi OPEL/VAUXHALL,SAAB markės automobiliai, kuriuose stovi varikliai Y20DTH (2.0DTI) ir Y22DTR (2.2DTI) .Pagrindinė priežastis kodėl niekas neprogramuoja šių komputerių - tai dylerinės įrangos būtinybė, be kurios išsiversti kol kas neįmanoma.                                                                            

Niekas nenori investuoti į brangią įrangą dėl kelių automobilių . Prie viso šio dar reikia ir žinių kaip atlikti patį perprogramavimo procesą, nes elementarių žinių čia jau nebeužtenka. Kadangi aš naudoju GM automobliams skirtą  TECH2 prietaisą tai  ko gero esu vienas iš nedaugelio , kuris gali atlikti tiek šių variklių kompiuterių perprogramavimą , tiek patį remapingą.

Taip pat remapinu ir kitus dyzelinius variklius su turbinomis, kuriuose stovi BOSCH firmos variklių valdymo kompiuteriai.

Visus darbus ( tiek programavimo tiek kompiuterių perrašymo ) atlieku pats - t.y. nededu jokių iš ebay siųstų neaiškios kilmės failų. Koreguoju tik jūsų automobiliui skirtus failus ir tiksliai žinau kur ką pakeičiau ir kodėl :)  Kiekvienu atveju yra programuojamas konkretaus automobilio kompiuterio failas, kurio autentiškumą tikrinu OPEL automobilių duomenų bazėje pagal VIN numerį. Taigi atkrinta tikimybė ,kad į jūsų automobilį bus įrašytas nevisiškai korektiškas failas ar kokia sena softo versija.Esant naujausiai softo versijai visada naudoju tik ją , todėl tokiais atvejais jūs išlošiate dvigubai - atsinaujinate ECU programinę įrangą ir gaunate pakoreguotą programą vienu metu. Kiekvieno programavimo metu yra atsižvelgiama į konkretaus automobilio variklio sistemos būseną. Tam darau detalią variklio parametrų diagnostiką realiomis važiavimo sąlygomis. Programavimas yra daromas tik įsitikinus , kad visos sistemos yra tvarkingos ( EGR, turbina,oro srauto matuoklė,kuro siurblys, purkštukai ir pan.) . Kiekviena perdaryta kompiuterio programa yra individualizuota konkrečiam automobiliui pagal diagnostikos metu gautus duomenis. Todėl esant poreikiui , galiu atsižvelgti į jūsų pageidavimus ir koreguoti parametrus norime linkme .

Kadangi su valdymo kompiuteriu galima daryti bet ką - tiek labai gerai tiek labai blogai , tai pabandysiu paaiškinti eiliniam vairuotojui suprantama kalba kaip pakeičiami ECU parametrai . Iš karto užbėgu už akių ir pasakau, kad turiu tam tikras programavimo nuostatas ir viena iš jų yra - nekeisti nieko ką padarė gamintojas nominalioje parametrų zonoje. T.y. neprogramuoju tos srities kuri atsakinga už nominalius variklio parametrus. O tai reiškia ,kad  iki tam tikros akseleratoriaus paspaudimo padėties automobilis būna praktiškai toks pats kaip iki programavimo , o galios prieaugis pasijaučia tik galutiniame akseleratoriaus darbo diapozone. Kad būtų suprantamiau apie ką eina kalba , pasitelksiu  žemiau pateiktas skales.


Viršutinė skalė yra po galios didinimo ,apatinė yra iki didinimo. Raudona spalva pažymėtas akseleratoriaus paspaudimas procentais , žalia spalva pažymėtas variklio galingumas AG
Bet gal prieš pradedant gilintis i tolimesnius niuansus , paaiškinsiu iš kur atsiranda tie papildomi KW ir NM. Kaip bebūtų keista  - šioje vietoje nėra jokios intrigos ar kažkokių paslapčių. Papildomas galingumas atsiranda  iš kuro kaip ir turėtų būti naudojantis fizikos dėsniais. Taigi - kuo daugiau paduodame kuro į variklį , tuo jis išduoda didesnę galią.  Kuro dozavimui naudojame akseleratorių - kuo daugiau mes jį spaudžiame tuo daugiau "pilame" kuro į variklio cilindrus ,tuo geriau mašina traukia.  Iš čia išplaukia labai paprasta išvada - norint išgauti daugiau galios iš variklio , reikia paduoti jam daugiau kuro. O norint paduoti jam daugiau kuro ,reikia jį atitinkamai perprogramuoti .  Tad grįžtam prie skalių ir bandom aiškintis kaip yra su tuo galios padidėjimu natūroje .
Sakykime turime variklį kurio galia yra 100 AG (apatinė skalė) ir norint šią galią išgauti ,reikia paspausti akseleratorių iki galo t.y. visu 100% ( raudona spalva ). Sakykime,kad po galios padidinimo turime 125 AG . Šiai galiai pasiekti reikia taip pat paspausti akseleratorių iki galo. Dabar sulyginame šias skales ir matome, kad po galios padidinimo ,paspaudus 80% akseleratoriaus turime tą patį galingumą (100AG) kaip iki galios padidinimo tik pirmu atveju mums reikėjo spausti iki galo o antru atveju užtenka spausti jau tik 80% . Vadinasi, po galios didinimo spausdami iki 80% akseleratoriaus pedalo , mes turime praktiškai tokį patį savo automobilį kaip ir anksčiau. Ir tik naudodami diapozoną nuo 80% iki 100% mes išnaudojame galios prieaugį. Tačiau tai nereiškia , kad taip daro visi programuotojai - kiekvienas turi savų "štampų" ir savo darbo principų . Todėl nereikėtų galvoti ,kad po skirtingų meistrų perprogramavimo visos mašinos pasidaro vienodai "čipuotos" . Yra daug ir įvairių būdų pasiekti norimą rezultatą - galima  padaryti protingai  o galima padaryti totalų chaosą. Darbo kokybė labai priklauso nuo programuotojo supratimo apie variklio darbo principus.
Darant perprogramavimą galios kėlimui , stengiuosi nedaryti maksimaliai įmanomų pakeitimų tam, kad be reikalo nesumažėtų variklio darbo resursas. Todėl po mano galios kėlimo "operacijos" važinėjant protingu režimu, varikliui jokių neigiamų pasekmių neatsiranda. Žinoma, jeigu pastoviai draguosite iki maksimalių variklio apsukų, dažnai spausite gazo pedalą "iki dugno" esant  žemoms variklio apsukoms ir tuo pačiu įjungus aukštą pavarą , tai padidės tikimybė atsirasti mechaniniams variklio ar sankabos sistemų gedimams. Šiaip tai patariu, padidinus variklio galią, nepiktnaudžiauti per dažnai pagerėjusia trauka ir nevaidinti "shumacherio" tada kai visiškai nėra prasmės. Važinėjant su protu - automobilis tarnaus tiek pat kaip ir iki galios pakėlimo.

Teorinis galingumo padidėjimas

Pateiktoje lentelėje galima pažiūrėti jūsų automobilio teorinį galimą galios padidėjimą.Tai yra tik teoriniai parametrai. Realiomis sąlygomis galios padidėjimas gali būti didesnis ar mažesnis keliais procentais, tai priklauso nuo realios jūsų automobilio variklio agregatų būklės .

 Modelis 

Variklis

---------------------------

Standartiniai parametrai
-------------------
Po galingumo padidinimo
------------------------------
 Padidėjimas
 Modifikavimo  būdas
Agila 1.3 CDTI (70 AG) 51 KW 70 AG 77 KW 105 AG +70 Nm OBD
Agila 1.3 CDTI (75 AG) 55 KW 75 AG 80 KW 109 AG +70 Nm  OBD
Antara 2.0 CDTI (127 AG) 93 KW 127 AG 115 KW 157 AG +70 Nm OBD
Antara 2.0 CDTI (150 AG) 110 KW 150 AG 136 KW 185 AG +70 Nm OBD
Astra G 1.7 16V DTI (75 AG) 55 KW 75 AG 77 KW 105 AG +55 Nm OBD
Astra G 1.7 CDTI (80 AG) 59 KW 80 AG 85 KW 116 AG +80 Nm OBD
Astra G 2.0 DI (82 AG) 60 KW 82 AG 74-82 KW 100-112 AG +60-80 Nm OBD
Astra G 1.7 TD (68 AG) 50 KW 68 AG 65-72 KW 88 - 98 AG +60-70 Nm OBD
Astra G

2.0 DTI 16V (100 AG)

74 KW 100 AG 84-95 KW 114-129 AG +55-80 Nm OBD
Astra G

2.2 16V DTI (125 AG)

92 KW 125 AG 112-125 KW 152-170 AG +70-90 Nm OBD
Astra H 1.3 CDTI (70 AG) 51 KW 69 AG 77 KW 105 AG +80 Nm OBD 
Astra H 1.3 CDTI (90 AG) 66 KW 90 AG 88 KW 120 AG +80 Nm OBD 
Astra H

1.7 CDTI (100 AG)

74 KW 100 AG 99 KW 135 AG +70 Nm OBD
Astra H

1.7 CDTI (110 AG)

81 KW 110 AG 105 KW 143 AG +70 Nm OBD
Astra H

1.7 CDTI (125 AG)

92 KW 125 AG 112 KW 153 AG +70 Nm POWER BOX / OBD
Astra H 1.7 CDTI (80 AG) 59 KW 80 AG 85 KW 116 AG +80 Nm OBD
Astra H

1.9 CDTI (100 AG)

74 KW 100 AG 95 KW 129 AG +60 Nm OBD

Astra H

1.9 CDTI (120 AG)

88 KW 120 AG 120-130 KW 160 -177 AG +70-100 Nm OBD

Astra H

1.9 CDTI (150 AG)

110 KW 150 AG 130-136 KW 177 -185 AG +50-70 Nm OBD
Combo 1.3 CDTI (75 AG) 55 KW 75 AG 80 KW 109 AG +70 Nm  
Combo

1.7 16V DI (65 AG)

48 KW 65 AG 70 KW 95 AG +55 Nm OBD
Combo

1.7 16V DTI (75 AG)

55 KW 75 AG 68 KW 93 AG +55 Nm OBD 
Combo

1.7 CDTI (100 AG)

74 KW 100 AG 99 KW 135 AG +70 Nm OBD
Combo

2.0 DTI 16V (100 AG)

74 KW 100 AG 96 KW 131 AG +55 Nm OBD
Corsa B 1.5 TD (67 AG) 49 KW 67 AG 75 KW 102 AG +70 Nm  
Corsa B

1.7 16V DI (60 AG)

44 KW 60 AG 64 KW 87 AG +55 Nm  
Corsa C 1.3 CDTI (70 AG) 51 KW 70 AG 77 KW 105 AG +80 Nm OBD 
Corsa C

1.7 16V DI (65 AG)

48 KW 65 AG 62 KW 85 AG +55 Nm  
Corsa C

1.7 16V DTI (75 AG)

55 KW 75 AG 77 KW 105 AG +55 Nm OBD 
Corsa C 1.7 CDTI (101 AG) 74 KW 101 AG 99 KW 135 AG +70 Nm OBD
Corsa D 1.3 CDTI (75 AG) 55 KW 75 AG 80 KW 109 AG +70 Nm OBD 
Corsa D 1.3 CDTI (90 AG) 66 KW 90 AG 88 KW 120 AG +80 Nm  OBD
Corsa D

1.7 CDTI (125 AG)

92 KW 125 AG 112 KW 153 AG +70 Nm POWER BOX /OBD
Frontera

2.2 DTI 16V (120 AG)

88 KW 120 AG 98-115 KW 133-157 AG +60-80 Nm OBD
Frontera 2.5 TD (116 AG) 85 KW 116 AG 110 KW 150 AG +70 Nm CHIP
Insignia

2.0 CDTI (110 AG)

81 KW 110 AG 102 KW 139 AG +68 Nm OBD
Insignia

2.0 CDTI (130 AG)

96 KW 130 AG 120 KW 164 AG +70 Nm OBD
Insignia

2.0 CDTI (160 AG)

118 KW 160 AG 140 KW 191 AG +67 Nm OBD
Insignia 2.0 CDTI Biturbo (190 AG) 140 KW 190 AG 165 KW 225 AG +75 Nm OBD
Meriva 1.3 CDTI (75 AG) 55 KW 75 AG 77 KW 105 AG +55 Nm OBD 
Meriva

1.7 CDTI (100 AG)

74 KW 100 AG 99 KW 135 AG +80 Nm OBD
Meriva

1.7 CDTI (125 AG)

92 KW 125 AG 112 KW 153 AG +70 Nm POWER BOX /OBD
Movano 1.9 TD (82 AG) 60 KW 82 AG 82 KW 112 AG +55 Nm OBD
Movano 2.2 TD (90 AG) 66 KW 90 AG 88 KW 120 AG +55 Nm OBD
Movano

2.5 CDTI (101 AG)

74 KW 101 AG 97 KW 132 AG +60 Nm OBD
Movano 2.5 DTI (115 AG) 84 KW 115 AG 106 KW 144 AG +60 Nm OBD
Movano 2.8 TD (116 AG) 85 KW 116 AG 107 KW 146 AG +65 Nm OBD
Movano

3.0 CDTI (136 AG)

100 KW 136 AG 126 KW 172 AG +80 Nm POWER BOX / OBD
Omega

2.0 DTI 16V (100 AG)

74 KW 101 AG 96 KW 131 AG +75 Nm OBD
Omega

2.2 DTI 16V (115 AG)

85 KW 116 AG 114 KW 155 AG +70 Nm OBD
Omega

2.2 DTI 16V (120 AG)

88 KW 120 AG 107 KW 146 AG +70 Nm OBD
Omega 2.5 DTI (150 AG) 110 KW 150 AG 137 KW 187 AG +70 Nm OBD
Omega 2.5 TD (115 AG) 85 KW 116 AG 114 KW 155 AG +70 Nm CHIP
Omega 2.5 TD (130 AG) 96 KW 130 AG 125 KW 170 AG +60 Nm CHIP
Signum

1.9 CDTI (100 AG)

74 KW 100 AG 95 KW 129 AG +60 Nm OBD
Signum / SAAB / VECTRA C

1.9 CDTI/1.9TID (120 AG)

88 KW 120 AG 110-130 KW 150-176 AG +70-80 Nm OBD
Signum / SAAB / VECTRA C

1.9 CDTI/1.9TID (150 AG)

110 KW 150 AG 130-136 KW 176-185 AG +50-60 Nm OBD
Signum

2.0 DTI 16V (100 AG)

74 KW 100 AG 95 KW 129 AG +55 Nm OBD
Signum 2.2 DTI (125 AG) 92 KW 125 AG 112-125 KW 152-170 AG +70-90 Nm OBD
SAAB 2.2TID (125AG) 92KW 125 AG   121 KW 165 AG +60-70NM OBD
Signum

3.0 V6 CDTI (177 AG)

130 KW 177 AG 156 KW 213 AG +80 Nm POWER BOX /OBD
Signum

3.0 V6 CDTI (184 AG)

135 KW 184 AG 163 KW 222 AG +80 Nm POWER BOX /OBD
Sintra 2.2 DTI (115 AG) 85 KW 115 AG 103 KW 140 AG +70 Nm OBD
Tigra TwinTop 1.3 CDTI (70 AG) 51 KW 70 AG 77 KW 105 AG +80 Nm  
Vectra B 1.7 TD (82 AG) 60 KW 82 AG 74 KW 101 AG +18 Nm OBD
Vectra B

2.0 DI 16V (82 AG)

60 KW 82 AG 79 KW 108 AG +60 Nm OBD
Vectra B

2.0 DTI 16V (100 AG)

74 KW 101 AG 96 KW 131 AG +55 Nm OBD
Vectra B

2.2 DTI 16V (125 AG)

92 KW 125 AG 112 KW 153 AG +70 Nm OBD
Vectra C

1.9 CDTI (100 AG)

74 KW 100 AG 97 KW 132 AG +70 Nm OBD
Vectra C

2.0 DTI 16V (100 AG)

74 KW 100 AG 95 KW 129 AG +55 Nm OBD

Vectra C

2.2 DTI (125 AG) 92 KW 125 AG 112-125 KW 152-170 AG +70-90 Nm OBD
Vectra C

3.0 V6 CDTI (177 AG)

130 KW 177 AG 156 KW 213 AG +80 Nm POWER BOX / OBD
Vectra C

3.0 V6 CDTI (184 AG)

135 KW 184 AG 163 KW 222 AG +80 Nm POWER BOX /OBD
Vivaro 1.9 DI (82 AG) 60 KW 82 AG 79 KW 108 AG +55 Nm OBD
Vivaro 1.9 DTI (100 AG) 74 KW 101 AG 96 KW 131 AG +55 Nm OBD
Vivaro

2.0 CDTI (114 AG)

84 KW 114 AG 106 KW 144 AG +63 Nm OBD
Vivaro 2.0 CDTI (90 AG) 66 KW 90 AG 85 KW 116 AG +63 Nm OBD
Vivaro

2.5 CDTI (114 AG) DPF

84 KW 114 AG 105 KW 143 AG +60 Nm OBD
Vivaro

2.5 CDTI (146 AG)

107 KW 146 AG 129 KW 176 AG +80 Nm OBD
Zafira A

2.0 DI 16V (82 AG)

60 KW 82 AG 79 KW 108 AG +50 Nm OBD
Zafira A

2.0 DTI 16V (100 AG)

74 KW 101 AG 96 KW 131 AG +55 Nm OBD
Zafira A 2.2 DTI (125 AG) 92 KW 125 AG 112-125 KW 152-170 AG +60-90 Nm OBD
Zafira B

1.7 CDTI (110 AG)

81 KW 110 AG 105 KW 143 AG +70 Nm POWER BOX / OBD
Zafira B

1.7 CDTI (125 AG)

92 KW 125 AG 112 KW 153 AG +70 Nm POWER BOX / OBD
Zafira B

1.9 CDTI (100 AG)

74 KW 100 AG 97 KW 132 AG +70 Nm OBD
Zafira B

1.9 CDTI (120 AG)

88 KW 120 AG 120-130 KW 160-177 AG +75 Nm OBD
Zafira B

1.9 CDTI (150 AG)

110 KW 150 AG 130-136 KW 177-185 AG +70 Nm OBD

Praktinis pritaikymas

Šiais laikais variklio valdymo  kompiuterio perprogramavimas neapsiriboja vien tik galios didinimu. Gyvenimas privedė iki to, kad tenka spręsti ir kitas užduotis susijusias su variklio darbu. Patys populiariausi dalykai ,kurių reikia šių dienų vairuotojams būtų šie :

  • VARIKLIO SERVISINIO REŽIMO IŠJUNGIMAS  t.y tik apribojimų išjungimas  - visos indikacinės ir klaidų pranešimo sistemos veikia toliau. Kaip jau turbūt pastebėjote , įvykus kažkokiam variklio elemento sutrikimui , iš kart yra apribojama variklio  trauka  ir sūkiai. Labai dažnai tai būna smulkmena - pvz, solenoidų valdymo vakuuminės šlangutės įtrūkimas ar turbinos slėgio daviklio užsiteršimas. Bet dėl šios smulkmenos kartais gali tekti važiuoti vėžlio tempu kelis šimtus kilometrų , nors realiai nėra jokio pavojaus variklio darbui ( štai dėl ko prieš ilgesnę kelionę visada atsijungiu servisinį režimą )

  • MAKSIMALAUS GREIČIO APRIBOJIMAS . Aktualu transporto nuomos kompanijoms , kad klientai nelakstytų nesveikais greičiais :)

  • MAKSIMALAUS GREIČIO IR VARIKLIO APSUKŲ PAKĖLIMAS . Aktualu sportinėse varžybose dalyvaujančioms mašinoms .

  • ORO SRAUTO MATUOKLĖS IŠJUNGIMAS . Aktualu sportui skirtoms mašinoms arba sugedus oro srauto matuoklei ir norint sutaupyti pinigų naujos pirkimui

  • KLAIDŲ KODŲ ŠALINIMAS IŠ VALDYMO KOMPIUTERIO PROGRAMOS . Gana dažnai pasitaikantis reiškinys - visi davikliai veikia , tačiau variklio valdymo kompiuteris fiksuoja klaidą pvz. oro srauto matuoklės ( P0100 - open circuit  ar pan.)  ar kažkurio solenoido ( pvz. P1590 ). Tai nutinka tada kai kompiuterio viduje įvyksta elektrinis ar programinis gedimas.Tokiu atveju beliekia rinktis vieną variantą iš dviejų - arba keisti visą variklio valdymo bloką arba ,esant menkaverčiam gedimui ,šalinti klaidos kodą iš kompiuterio programos. Šis metodas yra žymiai pigesnis.

 

DYNOTESTAI

Čia talpinsiu savo koreguotų  programų DYNO testų  rezultatus. Kadangi savo stendo neturiu, tai teks tenkintis tik ta informacija, kurią gausiu iš savo klientų :)

 astra s        

pagal UAB Automodas užsakymą mano daryta programa 2017.05.23

ASTRA-G PSG 16 , Y20DTH ; 74KW / 230NM. ( +15 KW ir 96NM )

Automobilis atvažiavo su jau modifikuota programa...

       

 

AUTOSĄRAŠAS

Kadangi į OPEL automobilius yra montuojami ir kitų gamintojų varikliai, tai su turima įranga galiu atlikti programavimo darbus ir tiems  automobiliams ,kuriuose sumontuoti identiški varikliai.

 

ECU - EDC15C2 / C3 / C7 

EDC16C9/C39,

     
 
  • Alfa Romeo 145
  • Alfa Romeo 146
  • Alfa Romeo 147
  • Alfa Romeo 156
  • Alfa Romeo 159
  • Alfa Romeo GT
  • Cadillac BLS
  • DR5
  • Fiat Bravo
  • Fiat Brava
  • Fiat Croma II
  • Fiat Doblò
  • Fiat Grande Punto
  • Fiat Marea
  • Fiat Multipla
  • Fiat Punto
  • Fiat Sedici
  • Fiat Stilo
  • Fiat Strada
  • Lancia Delta
  • Lancia Lybra
  • Lancia Musa
  • Suzuki SX4