Truputis informacijos apie sutinkamas variklių valdymo kompiuterių programavimo metodikas , kelius ir klystkelius :)  Informacija turėtų būti naudinga visiems automoiblių savininkams

 

EGR

Neišduosiu jokios paslapties, jei pasakysiu kad EGR išjungimo / uždarymo / išprogramavimo procedūra yra viena iš populiariausių . Tai visai nieko nestebina, nes šitas  elementas dyzeliniuose varikliuose  genda dažniausiai - nepriklausomai nuo gamintojo markės ar variklio darbinio tūrio. Ir neturi reikšmės koks tai automobilis - ar senas ar jaunas, egr'ai genda pas visus vienodai ir anksčiau ar vėliau nenaujose mašinose jie vistiek nustoja veikti gana greitai, ypač važinėjant trumpais atstumais ir nespėjusiu užšilti varikliu :)  Taigi kokie yra naudojami metodai eliminuojant šitą vožtuvą.
Pabandysiu apžvelgti visas situacijas, kurias sutikau savo praktikoje diagnozuodamas programinę įrangą. Apie finansinę pusę nekalbėsiu, kadangi nėra jokio ryšio tarp pasirinkto programavimo metodo ir kainos. Jūs galite sumokėti nebrangiai už tobulai atliktą darbą ir galite išleisti astronominę sumą už paprastą egr'o uždarymą, kurį padaryti sugeba vos ne kiekvienas eilinis studentukas :) T.y. sumokėta suma visiškai neatspindi darbo kokybės .
Pradžioje gal pabandom pasiaiškinti kokie galimi programavimo metodai, kad  atsirastų nors kažkoks supratimas apie ką kalbam. Beje, šiame straipsnyje visa informacija bus konkrečiai susieta su pačiais populiariausiais variklių valdymo kompiuteriais - EDC16 ir PSG16, kadangi jie yra panašūs.Kitiems kompiuterių tipams sutinkama ir kitokių metodų nei čia išvardinti, tad nereikėtų tapatinti visu 100% čia pateiktos informacijos savo automobiliui, jeigu jame stovi kitoks valdymo kompiuteris,  nors iš esmės informacija gal ir bus panaši.
Taigi, jūs sugalvojote atsikratyti dėl kažkokios tai priežasties savo automobilio EGR'u .Šiame technikos amžiuje tai nėra sudėtingas uždavinys. Jūs važiuojate pas programuotojus, duodate jiems užduotį jį išoperuoti, jie padaro šią operaciją, jūs pasiimate "pataisytą" automobilį ir išvažiuojate. O po to ....... arba džiaugėtės rezultatu arba turite dar daugiau problemų :). Klausimas - dėl ko ? Priežastys gali būti įvairios pvz. neteisingai pasirinktas programavimo metodas arba nekorektiškai atlikta programavimo procedūra. Dėl pirmojo varianto t.y. dėl pasirinkto metodo jums reiktų žinoti, kad EGR'ą galima eliminuoti dviem metodais - 1. tik paprastai UŽDARYTI, kad jis nesidarinėtų ir 2. Išprogramuoti visiškai, kad jo nematytų, nevaldytų sistema. Pirmas metodas labai dažnai ( bet ne visada ) būna pigesnis, kadangi jo įvykdymui daug sugebėjimų nereikia - informacija yra lengvai prieinama vos ne kiekviename čiptiuningo forume. Greičiausia dėl šios priežasties  uždarymo procedūrą radau daugiau nei 99% nuskaitytų kompiuterių ir pasitaikė tik vienas kitas atvejis kai EGR'as buvo išprogramuotas pilnai. . Aš pagal nutylėjimą EGR'us visada išprogramuoju visiškai, kad nebūtų ateityje problemų nei jums nei automobiliui bei nereikėtų turėti papildomų finansinių išlaidų. Dėl to jūs gaunate lifetime garantiją programavimo darbams t.y. visam variklio valdymo kompiuterio gyvavimo laikui. O jeigu kažkada prireiks pakeisti kompiuterį ar siurblį (PSG16 atveju ) tai sąnaudos naujo kompiuterio programavimui bus labai minimalios. Tais atvejais kai norite sutaupyti kelis euriukus iš anksto, įspėkite mane prieš programuojant, kad jums tereikia EGR'ą paprasčiausiai uždaryti ir nebūtina jo pilnai išprogramuoti.Tokiu atveju operacija kainuos pigiau.  Jei abejojate kurį variantą pasirinkit, apie pliusus ir minusus, paskaitysite žemiau - jums teliks tik pasirinkti kas jums tinka ir reikalingas tik EGR'o uždarymas ar būtinas pilnas išprogramavimas. 

Variantas Nr. 1

  .Tai dažniausiai sutinkamas metodas, kurio esmė yra  sustabdytas egr'o veikimas, užnulinant jo valdymo įtampą. Viskas labai paprasta : nėra valdymo įtampos - nėra kam darinėti egr'ą. Jis visą laiką būna užsidaręs, tad recirkuliacinės dujos nebegrįžta į įsiurbimo kolektorių. Apie šį metodą informacijos yra pilnas internetas, todėl  jį naudoja visi kas netingi - pradedant nuo eilinio studentuko baigiant  didžiausiais servisais. Tad jeigu turite galvą ir šiek tiek gabumų naudotis kompiuterine technika bei jūsų mašinoje yra įmontuotas EDC16 kompiuteris, tai egr'ą išjungti galite ir patys. Didelių sugebėjimų panaudoti šitokį metodą tikrai nereikia.Tačiau yra vienas BET - šis metodas tinkamas tik tuo atveju kol veikia elektrinė egr'o valdymo dalis, kadangi pats egr'as nėra išprogramuojamas - yra sustabdomas tik jo veikimas. Tad, jeigu jau neveikia egr'o elektrinė dalis arba ateityje, jai sugedus vis dėlto teks dar kartą kreiptis į programuotojus, kad egr'ą išprogramuotų pilnai. To nepadarius, automobilis dažniausiai pereina į avarinį režimą t.y. ribojamos apsukos, ribojama variklio galia, užsidega " check engine" ženkliukas ( liaudyje labai populiarus egr'o lemputės pavadinimu ) taigi automobilio eksploatacija bus komplikuota. Ir jau tada už tą patį darbą jums teks mokėti antrą kartą. Bet ir tai dar ne viskas - susidursite su dar viena problema : bus sunku rasti tokį programuotoją, kuris pilnai išprogramuos egr'ą korektiškai t.y. nepaveikiant kitų variklio sistemų darbo. Klausimas - kodėl ? Manau, todėl, kad laisvai internete tokios informacijos jau neberasite, teks arba pirkti sprendimą arba knaisiotis po programos valdymo kodą. Vienu atveju reikės didokų investicijų - kitu atveju supratimo apie programavimą, variklio  elementų darbą, kartais ir specialios techninės ir programinės įrangos.  Iš praktikos galiu pasakyti, kad tokių žmonių, programuojančių OPEL'ius ( dėl kitų gamintojų neturiu nuomonės ) yra vos vienas kitas - dėl to didžioji  dalis OPEL'ių ( SAAB ,  FIAT,  ALFA ROMEO ) važinėja arba tik su paprastai uždarytais egr'ais arba su išjungtais egr'ais, kurie suprogramuoti kitais ne visai korektiškais metodais, apie kuriuos skaitome žemiau :)

Išvada - tinkamas metodas, kai reikia tik uždaryti gerai veikiantį egr'ą. Tolimoje perspektyvoje gali tekti susimokėti  antrą kartą už normalų egr'o išprogramavimą.
Kaip patikrinti šio metodo panaudojimą - užtenka atjungti jungtį nuo EGR'o ( kalbame tik apie elektrinius EGR'us ) ir skydelyje turėtų užsidegti stebuklinga "EGR'o lemputė" kodiniu pavadinimu "CHECK ENGINE ". Mašina turi pereiti į avarinį režimą. Jeigu taip neatsitiko - skaitome toliau , vadinasi egr'as išjungtas kitu metodu.

******************

Variantas Nr 2

Antras pagal populiarumą metodas : Jo principas - Variantas Nr 1 + ištrintas klaidų (DTC ) indikacijos blokas . Geriausiu atveju tai atrodo taip - uždaromas egr'as pirmu metodu, plius ištrinama su EGR'u susijusių klaidų indikacija, dažniausiai tai būna P0400-oji serija. Blogiausiu atveju ( kas labai dažnai pasitaiko panaudojus įvairias automatines koregavimo programas ) yra ištrinama visų ar beveik visų klaidų indikacija. Kaip tai atrodo valdymo programoje  galite pažiūrėti žemiau pateiktame mėlyname paveikslėlyjė ( paspausti peržiūrai ) .

istrintos DTC
istrintos DTC

Tiems, kas nežino ką tai reiškia, pakomentuosiu. Kairiame stulpelyje yra surašyti klaidų kodų numeriai pvz. P1122 , P2226 ,P571 ir tt. , viduriniame stulpelyje prie kiekvieno kodo yra skaičiukai nelygus nuliui , kurie reiškia konkrečios klaidos indikacijos sąlygas. Kaip matome tie skaičiukai skiriasi .
Taip ir turi būti nes kiekvienas kodas yra rodomas skirtingomis sąlygomis , kurios gali dubliuotis su skirtingais kodais.
Šis stulpelis paimtas iš EDC16 originalios programos kodo t.y. taip turėtų būti , kol klaidų indikacija yra neišjungta.
Dešiniame stulpelyje yra matomi nuliai - tai jau yra ištrinta klaidų indikacija.
Tai reiškia , kad nunulinus visus skaičiukus ,mes nebematome klaidų kodų per diagnostinę įrangą. Jeigu sakykim , bus nunulinta tik 0400 serija ,tai mes nematysime klaidų susijusių tik su egr'o darbu.
Jeigu  bus nunulinti visų klaidų kodai ,tai mes nematysime JOKIŲ klaidų per diagnostinę įrangą.
O tai reiškia ,kad mašina važiuos gerai tol kol natsitiks kažkoks gedimas. Sugedus kažkokiam elementui , mašine pereina į avarinį režimą t.y. apribojama trauka , apsukos,atjungiama turbina .
Tačiau kas gaunasi ? - mašina perreina į avarinį režimą ,tačiau jokios indikacijos dėl ko ji perėjo mes nesužinome, kadangi klaidų indikacija yra ištrinta.
Galime važinėtis nors ir per 20 servisų ,tačiau be telepatijos pagalbos arba be kompiuterio programinės įrangos nuskaitymo mes nesužinosime kuo serga automobilis....
Išvada - visiškai nekorektiškas egr'o uždarymo metodas, ateityje galintis sukelti daug galvos skausmo dėl gedimų paieškos
Kaip patikrinti šio metodo panaudojimą . Atjungiame jungtį nuo EGR'o. Mašina nebetraukia arba ribojamos apsukos , tačiau CHECK ENGINE skydelyje neužsidega. Tuo atveju kai yra ištrintos visos ar dauguma klaidų, atjungus kitą bet kokį artimiausią elementą pvz. purkštuką, MAP sensorių - taip pat skydelyje neužsidega  CHECK ENGINE ženkliukas..

 *****************

Variantas Nr 3

Tai yra variantas Nr.2 + programiškai atjungtas avarinis režimas. Variacijos  pasitaiko irgi dvi - su ištrintomis tik egr'o indikacijos klaidomis arba su ištrintomis visomis klaidomis. Atjungus avarinį režimą, mašina niekada priverstinai nepraras traukos, tačiau jeigu kažkas jai bus negerai - pvz. sugedęs alkūninio veleno padėties daviklis, purkštukas ir pan. jūs nežinosite kur ieškoti gedimo, nes pajungus diagnostinį kompiuterį vėlgi nieko nematysite dėl ištintų klaidų .

Išvada - taip pat nekorektiškas egr'o atjungimo būdas .

Kaip patikrinti šį metodą . Atjungiame egr'ą ir dar kokį nors elektrinį elementą pvz. MAP sensorių ,oro srauto matuoklę , purkštuką , turbinos solenoidą . Mašina nepereina į avarinį režimą, jokios indikacijos skydelyje nėra , diagnostikos kompiuteris nerodo jokių klaidų.

******************

Variantas Nr 4

Pats nepopuliariausias metodas :D Kaip bebūtų gaila, bet visiškas GR'o išprogramavimas - nepakeičiant jokių kitų nesusijusių variklio sistemų darbo parametrų yra labai labai nepopuliarus.Įtariu, taip yra dėl to, kad tai yra pats sunkiausias, reikalaujantis žinių bei laiko sąnaudų metodas. O kas šiais laikais nori dirbti - viskas iki tiek materilizuota, kad susiveda į laiko sąnaudas ir pinigų kiekį - kam gaišti laiką ir ieškoti teisingų sprendimų, jeigu galima padaryti greitai su kokia nors programa poros mygtukų paspaudimu , o po to nors ir tvanas - chekai nedega ,egr'as neveikia....ir apskritai niekas neveikia :))) Ups, čia buvo lyrinis nykrypimas :D Grįžtam prie egr'o -   teisingai išprogramavus EGR'ą nepasikeičia jokie kiti nesusiję su egr'o darbu parametrai. Ar teisingai išprogramuotas egr'as patikrinti labai lengva - atjungiame nuo EGR'o jungtį ir neturime pastebėti jokių pokyčių variklio darbe, tačiau jeigu atjungiame bet kurį kitą elektrinį variklio elementą - iš karto turi atsirasti indikacija skydelyje ( ar tai veržliaraktis ar tai CHECK ENGINE lemputė )  ir priklausomai nuo atjungto elemento svarbumo, mašina turi pereiti į avarinį režimą o pajungus diagnostinę įrangą, turime rasti atjungto elemento klaidą . t.y. jeigu atjungėme oro srauto matuoklę tai turi indikuotis oro srauto matuoklės atvira grandinė, jeigu atjungėme MAP sensorių tai turi indikuotis MAP sensoriaus atvira grandinė ir t.t.
Išvadų dėl šio metodo, manau, niekam nereikia - ir taip aišku, kad geriau būti praktiškai negali. :)

 

Tai va tiek yra informacijos apie EGR'o išjungimo metodikas šiai dienai. Kai atrasiu kažką naujo, papildysiu straipsnį , o dabar ačiū už sugaištą laiką ir už tai ,kad nepatingėjote paskaityti :) 

EGR SISTEMOS GEDIMŲ DTC kodai

:

P0400 Exhaust Gas Recirculation Valve Voltage Supply Circuit High Input Power Supply and Communication 
P0400 Exhaust Gas Recirculation Valve Voltage Supply Circuit Low Input 
P0400 Exhaust Gas Recirculation Circuit High Voltage 
P0400 Exhaust Gas Recirculation Circuit Low Voltage  
P0400 Exhaust Gas Recirculation Circuit Open 
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected  
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected  
P0400 Exhaust Gas Recirculation Valve Malfunction 
P0400 Exhaust Gas Recirculation Valve Feedback Signal Malfunction  
P0400 Exhaust Gas Recirculation Valve Powerstage High Temperature
P0403 Exhaust Gas Recirculation Circuit Low Voltage or High Voltage 
P0403 Exhaust Gas Recirculation Circuit Open
P0403 Exhaust Gas Recirculation Valve Stuck
P0403 Exhaust Gas Recirculation Overheat Detected  
P0409 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Feedback Voltage High 
P0409 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Feedback Voltage Low 
P0409 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Feedback Incorrect Signal
P0409 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Open Valve)
P0409 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Closed Valve)

SWIRL - sūkurinės sklendės

Sūkurinė sklendė ( angliškai SWIRL ) žiūrint iš techninės pusės yra toks pats elektrinis valdymo elementas kaip ir EGR'as todėl programavimo metodai ir variantai yra tokie patys kaip ir EGR"o, tad galite skiltyje apie EGR'ą tekste pakeisti žodį  EGR į žodį SWIRL ar SŪKURINĖ SKLENDĖ ( kaip jums patogiau skaityti )  ir viskas bus teisinga 

SWIRL ( sūkurinių ) sklendžių  SISTEMOS GEDIMUS indikuojantys DTC kodai :

P0660 Swirl Level Control Solenoid Valve High Voltage 
P0660 Swirl Level Control Solenoid Valve Low Voltage 
P0660 Swirl Level Control Solenoid Valve Circuit Open 
P0660 Swirl Level Control Solenoid Powerstage High Temperature 
P0660 Swirl Level Control governor deviation

P1109 Swirl Actuator Malfunction 
P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance 
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage 
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage 
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction  
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance 
P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature 
P1110 Swirl Actuator High Voltage 
P1110 Swirl Actuator Low Voltage
P1110 Swirl Actuator Circuit Open
P1110 Swirl Actuator Powerstage High Temperature

P1109 Swirl Flap Stuck Closed (Bank 1) 
P1110 Swirl Flap Stuck Open (Bank 1)
P1111 Swirl Flap Stuck Closed (Bank 2) 
P1112 Swirl Flap Stuck Open (Bank 2)

P2075 Swirl Level Sensor Circuit Open or High Voltage
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Low Voltage  
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Range/Performance 
P2075 Swirl Level Control Solenoid Valve Frequency Range/Performance
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Voltage Range/Performance 
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Frequency Range/Performance 
P2075 Swirl Level Sensor Malfunction 
P2075 Swirl Level Control Solenoid Valve Stuck
P2075 Swirl Level Control Solenoid Powerstage High Temperature



 

THROTLE BODY - gesinimo sklendė

Gesinimo sklendė ( angliškai THROTLE ) žiūrint iš techninės pusės yra toks pats elektrinis valdymo elementas kaip ir EGR'as todėl programavimo metodai ir variantai yra tokie patys kaip ir EGR"o, tad galite skiltyje apie EGR'ą tekste pakeisti žodį  EGR į žodį THROTLE ar GESINIMO SKLENDĖ ir viskas bus teisinga.
 

Droselinės (gesinimo ) sklendės  SISTEMOS GEDIMUS indikuojantys DTC kodai :

P0638 Throttle Control Solenoid Valve High Voltage  
P0638 Throttle Control Solenoid Valve Low Voltage 
P0638 Throttle Control Solenoid Valve Circuit open
P0638 Throttle Control Solenoid Valve Powerstage High Temperature
P0638 Electronic Throttle Sensor Circuit High Input 
P0638 Electronic Throttle Sensor Circuit Low Input  
P0638 Throttle Control Circuit Positive Deviation 
P0638 Throttle Control Circuit Negative Deviation

P0638 Electronic Throttle Control High Voltage  
P0638 Electronic Throttle Control Low Voltage 
P0638 Electronic Throttle Control Circuit open 
P0638 Electronic Throttle Control Powerstage High Temperature

P1125 Throttle Actuator Malfunction 
P1125 Throttle Actuator Supply Voltage Low Voltage  
P1125 Throttle Actuator Feedback Circuit Malfunction 
P1125 Throttle Actuator Feedback Signal Range/Performance 
P1125 Throttle Actuator Feedback Powerstage High Temperature

 

DPF

DPF ( kietųjų dalelių filtras )  sistema OPEL automobiliuose programiškai sukonstruota truputį sudėtingiau nei daugelyje kitų gamintojų automobilių. Jeigu kituose automobiliuose dažnai užtenka tik pakeisti konfigūraciją tai OPEL variklių kompiuteriuose toks variantas nenumatytas. Todėl didesnė dalis programuotojų su OPEL automobiliais dažniausiai "paslysta" , nes paprasčiausiai neturi gero varianto DPF regeneracijai išjungti. Paprastai einama lengviausiu keliu - variklio valdymo programos kodas  perleidžiamas per kokią nors automatinę koregavimo programą ir per daug nesigilinant apie padarytus pokyčius , pakoreguotas kodas  užkraunamas atgal. Kaip ir kitų elementų atjungime taip ir DPF'ų "išprogramavime" šitoks metodas užima pirmą vietą.T.y. pasitelkiamas automatinių programų naudojimas, kurios pjauna kodą iš peties be jokio gailesčio :D . Po tokių programų panaudojimo dažniausiai turime tokią situaciją - kol viskas gerai tol mašina važiuoja gerai.Ji gali važiuoti ir nesiožiuoti  mėnesį , metus ir daugiau. Tačiau užtenka tik sugesti kažkokiam rimtesniam elementui ir prasideda cirkai - mašina netraukia, trūkčioja,blogai dirba ,tačiau pajungus diagnostinę įrangą jokių klaidų nerandama.Jeigu taip atsitinkama neužilgo po DPF programavimo tai dažnas vairuotojas suriša šitą reiškinį su programavimu , tačiau jeigu tai atsitinka po metų tai niekam nešauna į galvą pagalvoti ,kad tai galėtų būti nekorektiško programavimo pasekmė  kada DPF programavimo metu yra "išpjaunama" diagnostinių klaidų kodo sritis , kuri atsakinga už klaidų indikacją . Tad gaunasi situacija - kompiuteris viduje "keikiasi" , generuoja klaidas , tačiau " vartai" per kuriuos klaidos kodas turėtų "nueiti" iki diagnostinės įrangos yra uždaryti . Ir blogiausia šitoje situacijoje yra tai ,kad ištrinami ne vien tik su DPF susiję klaidos kodai, bet ir kokie 2/3 visų klaidos kodų .Šitaip prarandama didesnė dalis mašinos gedimų nustatymo galimybė . Galima jungti bet kokią diagnostinę įrangą ,nieko nerasime - mašina nevažiuos , bet kodėl ji nevažiuoja, nesužinosime. Vienintelis kelias sužinoti mašinos gedimo tikrąją priežastį yra atstatyti kompiuterio programos  klaidų sritį į pradinę būseną .Kol to nepadarysime, sutaisyti mašiną yra labai labai problematiška. Beje, šios metodo taikymą galima atpažinti labai paprastu būdu - užtenka numauti nuo droselinės gesinimo sklendės jungtį( jeigu ji nebuvo išprogramuoa )  ir pažiūrėti ar mašinos kompiuteris reaguoja į tai - turi užsidegti įspėjimo ženklas prietaisų skydelyje bei per diagnostiką matytis klaidos kodas P1125 . Jeigu nei vieno iš šių požymių nėra ,didelė tikimybė ,kad DPF regeneracijos išjungtos būtent tokiu metodu .

2 . Antras pagal populiarumą sutinkamas variantas tai variantas Nr1  + patobulinimai, kuriuos bereikalingai  įveda jau pats programuotojas pvz. nustato išmetimo sistemos abiejų temperatūrinių daviklių reikšmes į vieną kokią nors pastovią reikšmę ( mačiau nustatytus 0C, 100C , 300C ir pan ) .Tokiu būdu ir taip jau nekorektišką programavimo variantą dar labiau sugadina, kadangi kompiuteris nemato teisingos išmetimo temperatūros,kuri reikalinga variklio kompiuteriui teisingam kuro mišiniui apskaičiuoti ir koreguoti. Pagal šios temperatūros reikšmes  yra optimizuojamas oro:kuro santykis esant konkrečioms variklio darbo sąlygoms. O koks gali būti optimalus variklio darbas kai išmetimo temperatūra yra nustatyta į pastovią pvz. 0 laipsnių arba 600 C. Suprantama , kad variklis gaus arba per liesą arba per riebų kuro mišinį. 

3. Trečioje vietoje populiarėja variantas kai po automatinės koregavimo programos pakeitimų yra atstatomas DTC klaidų blokas. Sąlyginai tai visai neblogas variantas,kadangi automobilis bent jau gali "keiktis" viešai :) T.y. atsiradus kažkokiam gedimui , jau galima diagnozuoti gedimą su diagnostine įranga. Tačiau toks metodas dar turi trūkumų: normaliam automobilio darbui yra būtini visi veikiantys elektriniai davikliai - net ir tie ,kurie reikalingi tik DPF'ui pvz. diferencinio slėgio daviklis. Logiškai mąstant - kam reikalingi tie elementai ,kurie išjungus regeneracijas ,yra nenaudojami tačiau už jų veikimą reikia mokėti pinigus kai jie sugenda ? Šiam variantui iki pilnos laimės tereikėtų tik visiško su DPF'u  susijusių elementų išprogramavimo ir būtų galima skaityti , kad viskas yra korektiška.

4. Na ir ketvirtoje vietoje yra du teisngiausi  bet gana retokai sutinkami metodai - vienas iš jų yra programinės versijos keitimas. T.y. vietoje versijos su DPF yra įrašoma versija be DPF. Šis metodas turiu tam tikrų niuansų todėl jam naudoti reikalingos specifinės žinios bei specializuota įranga.Be to , dažniausiai yra būtina atidaryti valdymo kompiuterį , todėl atsiranda tikimybė ,kad bus pažeistas pats valdymo blokas.
Antras metodas būtų regeneracijos išjungimas su visų susijusių elektrinių elementų išprogramavimu. Po teisingo regeneracijų išjungimo kompiuteryje turi likti visas DTC klaidų blokas. Atjungus bet kurį su DPF'u nesusijusį elementą, automobilis turi į tai reaguoti ir rodyti atitinkamus klaidos kodus per diagnostinę įrangą. Kaip jau minėjau tokiam metodui taikyti OPEL automobiliuose reikalingos specifinės žinios ir jokia automatinė koregavimo programa nesugeba šiai dienai padaryti viso darbo korektiškai , todėl tenka programos kodą koreguoti rankiniu būdu. Darbą dar apsunkina begalybė skirtingų valdymo programų versijų . Nėra taip ,kad pvz. į vectras ėjo viena valdymo programa , į astras kita ir tt. Bet čia jau atskira tema  o šiam kartui kol kas tiek informacijos  :)

Kietųjų dalelių filtro ( DPF )  SISTEMOS GEDIMUS indikuojantys DTC kodai :

P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor High Voltage (Bank 1 Sensor 1) 
P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Voltage (Bank 1 Sensor 1) 
P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor 1 High Temperature 
P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor 1 Low Temperature 
P0425 Exhaust Gas Temperature Sensor 1 Temperature not Plausible 
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Voltage  
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Voltage 
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Temperature 
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Temperature 
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 1 + 2 not Plausible

P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 1) not plausible with Intake Air Temperature 
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 2) not plausible with Intake Air Temperature 
P1900 Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times 
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 2) 
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 2) 
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 1) 
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 1) 
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage  
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage  
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction 
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure 
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Differential Pressure
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Pressure  
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Pressure
P1902 Exhaust Gas Temperature Sensor High Voltage (Bank 1 Sensor 2) 
P1902 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Voltage (Bank 1 Sensor 2)
P2002   Particulate Filter Regeneration Not Completed

P2279 Intake Air System Leak Detected
P242F Particulate Filter Pressure Sensor Range/Performance
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage 
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage 
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure 
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction

 

P.S. noriu atkreipti dėmesį, kad programuojant elementų išjungimui OPEL / FIAT / SAAB serijos EDC16 kompiuterius nereika jo išiminėti - viskas yra padaroma per diagnostinę jungtį.


Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas