Opel AdBlue sistema yra įdiegta daugelyje modelių, atitinkančių Euro 6 emisijų standartus. Ši sistema padeda sumažinti azoto oksidų (NOx) emisijas, įpurškiant AdBlue (skystą karbamido tirpalą) į išmetimo sistemą, kur jis reaguoja su azoto oksidais, taip juos neutralizuodamas. Nors AdBlue sistema yra efektyvi kovojant su aplinkos tarša, ji gali sukelti įvairių problemų ir reikalauti specialaus aptarnavimo.

Pagrindiniai Opel AdBlue sistemos trūkumai ir aptarnavimo problemos:

- Kai kuriose Opel modeliuose gali atsirasti problemų užpildant AdBlue baką, nes užpildymo angos gali būti užsikimšusios arba pasitaiko sandarumo problemų.

- Jei naudojamas netinkamas AdBlue (pavyzdžiui, prastai pagamintas arba nesertifikuotas skystis), gali užsikimšti tiekimo vamzdeliai arba purkštukas.

- Susidėvėjęs AdBlue skysčio purkštukas gali sukelti neefektyvų NOx emisijų valdymą, ko pasekoje pradeda lysti įvairios klaidos susijusios su šia sistema

- Jei sistemos davikliai (pvz., lygio arba temperatūros jutikliai) pradeda kvailioti tai sistema pradeda veikti netinkamai.

- AdBlue skystis užšąla žemiau -11°C, todėl jei žiemą sistema nebus tinkamai prižiūrima arba naudojamas netinkamas skystis, jis greičiausiai užšals.Jei taip atsitiks ,tai pasekoje,dažniausiai, sugenda purkštukas
Sprendimas: Naudoti žieminius AdBlue skysčius, kurių užšalimo temperatūra yra žemesnė (-25°C).

- Kai kuriuose modeliuose AdBlue bakas gali būti gana mažas, o tai reiškia, kad reikia dažniau užpildyti, kas gali kelti papildomų nepatogumų ir didinti eksploatavimo išlaidas.

Tai ką daro mūsų lietuvis kai AdBlue sistema pradeda streikuoti ? Turbūt durnas klausimas , nes atsakymas ir taip aiškus :))) niekas pas mus nemėto po 1000 ar 1500 EUR'ų vėjais o paprasčiausiai ima ir išjungia šią sistemą pas programuotojus. Tad dabar pasižiūrim kaip tai atrodo ir kas su kuo valgoma :
AdBlue sistemos išprogramavimas (dažnai vadinamas „AdBlue išjungimu“ arba „AdBlue sistemos apėjimu“) reiškia, kad automobilis nebevykdo AdBlue įpurškimo proceso, kuris padeda sumažinti azoto oksidų emisijas. AdBlue išprogramavimas NE NAUJAM (pabrėžiu - NE NAUJAM) yra racionalus sprendimas, turi daug privalumų, tačiau yra niuansų apie kuriuos taip pat pakalbėsim.
Taigi pradedam nuo privalumų :
- Nebereikia naudoti AdBlue skysčio ,taigi išjungus šią sistemą susitaupo pinigėlių :)
- Nebereikia sukti galvos dėl būsimų purkštukų, NOx sensorių , bako ,siurblio ir kitų komponentų gedimų kurių kainos gali siekti ir 2000 EUR.
- Sutaupysite daug nervinių ląstelių , nes niekada ant skydelio nebematysite įspėjimų ir gąsdinimų apie tuoj tuoj užsiblokuosiantį automobilio užkūrimą.Šioje vietoje reiktų pastebėti ,kad taip bus jeigu ši sistema bus išprogramuota nekorektiškai. Man dažnai pasitaiko kad reikia iš naujo perprogramuoti kai kuriuos OPEL automobilius dėl tokių neužbaigtų darbų.
- Kai kurie vairuotojai teigia, kad po AdBlue sistemos išprogramavimo automobiliai veikia sklandžiau. Šioje vietoje komentarų neturiu , nes teoriškai tai variklio darbe neturėtų kažkas pagerėti. Na bet tokių atsiliepimų esu girdėjęs ne vieną.

O "tamsioji" šio reikalo pusė yra tik viena - ir tai, žinoma - ekologinė.

Išprogramavus AdBlue sistemą, automobilis gali tapti  nesuderinamas su  Euro 6 emisijų standartais, todėl gali būti pažeidžiami aplinkosaugos reikalavimai. Bet galimybė yra tik teorinė , nes, praktiškai, inspektoriai  azoto oksidų lygio patikrinimui  (pvz. atliekant TA ) neturi įrangos ir neaišku kaip yra iš tikrųjų - ar padidėja ta azoto emisija ar nepadidėja.Beje, išprogramuojant AdBlue sistemą ,visada rekomenduoju neliesti DPF ir katalizatoriaus.Šie elementai dažniausiai veikia korektiškai ir nėra prasmės jų operuoti profilaktiniais tikslais. Kai suges,tada bus galima ir galvoti apie jų problemas. O grįžtant prie AdBlue ,tai galima diskutuoti iki begalybės apie visus UŽ ir PRIEŠ , tačiau realybė tokia , kad bet kokia EKO sistema NE NAUJAM automobilio varikliui labiau kenkia nei padeda. Sutinku,kad nediskutuotinas klausimas apie visiškai naujus automobilius,su jais tikrai viskas OK.Padėt tikrai nepadeda , bet ir nelabai kenkia.
Tiesa , reiktų paminėti tą atvejį kai AdBlue sistemą norima išprogramuoti garantiniam automobiliui.Visai galimas variantas ,kad gamintojas atšauks garantijos teikimą ,jeigu sužinos apie jos išjungimą.Tai šioje vietoje tektų pamąstyti pačiam vairuotojui.

Neagituoju nei vieno varianto - visa atsakomybė turi tekti tik jums patiems: jeigu yra laisvų pinigų tai galite leisti juos į orą, jeigu žinote kur galite išleisti savo finansus jums molonesniu variantu, tai programuojat lauk ir nesukat sau galvos ateityje. Blogiausiu atveju, viską atstatyti iki darbinės būsenos galima bet kada.Tai reiškia kad tuos tūkstančius spėsite dar išleisti ,jeigu kažkas nenumatyto atsitiks :)). Čia kaip ir kiekvienoje loterijoje - gal pasiseks o gal ne. Nors šiai dienai statistika tokia,kad labai yra dosni ta loterija - visi išlošia t.y sutaupo ir pasinaudoja savo reikmėms pinigėlius.

Jeigu reikės pagalbos ar detalesnės konsultacijos, žinot kaip mane rasti .Tel.tas pats : +37060576568

Visi klausimai forume - Viskas apie GM automobilių AdBlue sistemas - AMprotuning.com


Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas