MT35 įrašymas per k-line
![]() |
|
Ir kas dabar ant mūsų stalo ? - ogi OPEL Meriva DELCO MT35 2.1 ( variklis Z16XEP).
Čia bandysiu surašyti kai kuriuos fragmentus susijusius su darbu .
![]() |
|
Ir kas dabar ant mūsų stalo ? - ogi OPEL Meriva DELCO MT35 2.1 ( variklis Z16XEP).
Tai projektas , kuris gali įvykti tik karantino metu :)
Jis atsargiai atidarė duris, tyliai jas pravėrė ir sulaikęs kvėpavimą, išėjo į lauką .....tik šnai pro akis .... kažkas prazvimbė nerealiu greičiu ......
- tai buvo vasara suprato Štirlicas ....
Tai va ,mieliejji , vasara tikrai prazvimbė nerealiu greičiu ir ant nosies jau ruduo...nauji darbai ,nauji veidai... o ką gi aš gero nuveikiau per tą vasarą ? ... pabandom gal žvilgterti ....
Truputis informacijos apie sutinkamas variklių valdymo kompiuterių programavimo metodikas , kelius ir klystkelius :) Informacija turėtų būti naudinga visiems automoiblių savininkams
El. paštu gavau laišką, kuriame buvo užduotas klausimas apie KESS'o atgaivinimą. Kadangi ši tema gali būti įdomi daug kam, tai nusprendžiau parašyti tokią mini pamokėlę kaip tai galima pasidaryti namų sąlygomis.
Šioje vietoje bus talpinami nekasdieniai vaizdeliai iš mano darbo praktikos .
Kiekvienas OPEL automobilis turi automobilio duomenų kortelę, kurioje surašyti visi identifikaciniai duomenys. Tai mokėjimo kortelės dydžio popierinis lapelis, kuriame atvaizduotas automobilio VIN numeris , "security" t.y. saugos , radijo kodai ir tt. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo nekalti skaičiai į kuriuos žiūrint ne bet kas ir supras kam jie reikalingi.
Kaip ir visiems taip ir man teko keltis į facebooką ,tad jau esu pasiekiamas ir per socialinį tinklą adresu https://www.facebook.com/automobiliumodifikavimas :)
Kadangi susidarė tokia situacija, kad prisirinko visokiausių dalių,kurias reiktų kažkokiu būdu išleisti į platųjį pasaulį :) tai sugalvojau pasidaryti e-parduotuvę. Ta progra į ją po truputį dėsiu visokias elektronikos detales, kurios galbūt bus kažkam reikalingos. Labai plėstis į prekybą nesiruošiu ir tai nėra mano tikslas, tad asortimentas greičiausiai bus nelabai didelis- paprasčiausiai talpinsiu viską, kas papuls po ranka. Pagrindinė kryptis - įvairūs moduliai kaip pvz. CIM , IMMO, AUDIO, ECU , raktai , jų korpusai , transponderiai ir pan. Visos detalės yra veikiančios ir tinkamos naudojimui ( jeigu nebus pažymėta kitaip prie pačios prekės ) .Tad jeigu kažkam prireiks vieno ar kito automobilinio dalykėlio visad prašom užeiti - eshop.opelis.lt :)
Anksčiau ar vėliau tas turėjo įvykti :) kadangi praktiškai nebeliko tikrų opelių, kurių dar nedariau tai teko imtis ir ne opeliškų opelių :). Vienas iš tokių yra japoniško kraujo turintis trilitris variklis Z30DT. Jį valdo DENSO kompas, kurio ilgai nenorėjau imtis dėl labai elementarios priežasties - man nepatinka knistis po kompų vidurius :). Paprastai šituos kompus visi ardo ir nuskaitinėja procesorius ant stalo. Kadangi ši procedūra sąlyginai pavojinga, nes yra galimybė pažeisti patį kompiuterį tiek ardymo metu tiek perrašymo procese tai tam, kad išvengti tokių pavojų pradžiai sugalvojau būdą kaip jį padaryti per OBD (diagnostinę jungtį ) o paskui su užsienio kolegų pagalba buvo pakoreguotas ir softas. Taigi dabar šitam varikliui galima daryti visas standartines programamvimo operacijas kaip ir kitiems opeliams t.y. išjungti sklendes , EGR+DPF , padidinti galią. Kadangi visos operacijos daromos per diagnostinę jungtį tai natūralu, kad yra labai smarkiai taupomas laikas , o tai žinoma atsiliepia ir kainai :) Be to, koreguojant šiuo būdu yra labai paprasta daryti bet kokius programinius koregavimus - nereikia vėl visko ardyti, lituoti, programuoti ir pan. Užtenka tik užkrauti naują programos variantą ir viskas :)
Nežiūrint į tai , kad VISUS OPEL 2.2DTI bei SAAB 2.2TID variklius tiek su EDC15M tiek su PSG16 kompiuteriais programuoju jau kelintus metus ir net esu išmokinęs šio darbo kelis meistrus pas mus Lietuvoje, tačiau vis tiek pastoviai gaunu klausimų susijusių su šio variklio remapinimo galimybe nors atrodytų tai nebeturėtų būti joks stebuklas. Daugumai vairuotojų vis dar atrodo neįtikimas faktas, kad šiems varikliams programiškai galima daryti ką nori - kelti galią, uždaryti EGR, išprogramuoi TPS (ELOBAU) daviklį , išjungti sklendes bei atlikti kitus programinius darbus . Taigi, nusprendžiau parašyti trumpą D.U.K. šia tema ir papildomai dar kartą surašyti vienoje vietoje konkrečiai visus modelius su 2.2DTI varikliais, kuriuos remapinu per OBD2 t.y. per diagnostinę jungtį be jokios intervencijos į valdymo kompiuterio vidų, nepriklausomai nuo variklio valdymo kompiuterio modelio - ar tai būtų EDC15M ar tai būtų PSG16 ( kompiuteris sumontuotas ant kuro siurblio , su dviem jungtim ).