Paskutiniu metu vis dažniau gaunu klausimų apie automatinės pavarų dėžės darbinę temperatūrą. Tad nusprendžiau truputį giliau pasikapstyti po informacijos šaltinius ir pasidomėti ką rašo įvairūs gamintojai ir kokia gi yra ta optimali pavarų dėžės temperatūra. Kaip išaiškėjo, ideali APD temperatūra yra iki 90 C. Esant nedidelėms apkrovoms, ji dažniausiai tokia ir būna. O šiaip, normali alyvos temperatūra automatinėje pavarų dėžėje yra laikoma nuo 65 iki 95 laipsnių Celsijaus. Jei ji viršija 100, o juo labiau virš 110 laipsnių, tuomet jau reikia galvoti ir žiūrėti kodėl laikosi tokia aukšta temperatūra ir kaip spręsti šią bėdą .Priešingu atveju dėžės gedimai yra ne už kalnų ir jie gana skausmingi finansiškai.
Automatinės transmisijos perkaitimo simptomai gali būti pvz. pavarų perjungimo delsimas, nenoras persijungti į kažkurią pavarą, dėžės vibracija, grubus pavarų perjungimas, pavarų perjungimas prie aukštesnių variklio sūkių. O  transmisijos perkaitimo priežastimis gali būti sunkių krovinių vilkimas, važiavimas bekelėje arba važiavimas kalnuotais keliais, važiavimas kamščiuose labai karštu oru, netvarkingi variklio ar APD aušinimo sistemos komponentai (radiatoriai, ventiliatoriai, žemas aušinimo skysčio lygis).
Kadangi mechanika yra ne mano sritis, tai visus mechaninius klausimus siūlau spręsti su pavarų dėžių meistrais o aš pakalbėsiu apie programinį pavarų dėžės perkaitinimo šalinimo metodą. Beje, turbūt įtariate, kad įkaista alyva, o ne pati automatinė pavarų dėžė, tad su alyvos užkaitimu mums ir reikia kovoti, nes nuo jos perkaitimo pradeda kentėti visa pavarų dėžė. Alyvos aušinimui ,paprastai, yra naudojami papildomi aušinimo radiatoriai, kuriuos aušina arba oras patenkantis pro priekines automobilio groteles arba ventiliatoriai, kurie įsijungia esant tam tikroms sąlygoms. Taigi mums reikia kuo daugiau aušinančio oro. Kaip suprantate, patenkančio iš išorės oro mes įtakoti nelabai galime tačiau ventiliatorių darbą pakeisti galima. Ką aš ir darau - paprasčiausiai perprogramuoju jų įsijungimo temperatūrą, kad jie įsijungtų anksčiau ir pripūstų daugiau aušinančio oro. Gamykliškai, padidintas  ventiliatoriių aušinimas, dažniausiai,  aktyvuojamas tik pasiekus variklio aušinimo skysčio temperatūrai apie 98-105 laipsnius o tai jau yra gana daug. Įvertinant tai, kad  pavarų dėžės tepalo temperatūra būna aukštesnė keliais laipsniais, tai gaunasi, kad dėžė gali dirbi ant ekstremalios temperatūros ribos ( 105-115C) gana ilgą laiką. Tokiu būdu dėžė yra po truputį naikinama.
Kokį poveikį temperatūra daro pavarų dėžėi gali pamatyti šiame grafike. Kaip matote, optimali temperatūra yra gana žemame lygyje t.y. iki 90 laipsnių. O visa kita, kas virš 105 jau yra dėžės destrukcijos pradžia.Todėl, kad taip neatsitiktų, yra perprogramuojamas aušinimo sistemos darbas taip, kad ventiliatoriai įsijungtų daug žemesnėse temperatūrose ir tokiu būdu sumažintų dėžės tepalo temperatūra. Ko pasekoje, automatiškai, esant žemesnei tepalo temperatūrai, nebekaistų ir pati pavarų dėžė. Kaip pastebėjote iš grafiko : žema temperatūra - ilgas dėžės tarnavimo laikas.
Tikiuosi,pasidarė aišku,kaip su pavarų dėžės gedimais  galime kovoti ir programiniu būdu, prailgindami tarnavimo laiką.

 
   

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas