Šitas straipsnis atsirado visiškai netikėtai ir neplanuotai - po to, kai man teko atgaivinti kelis numirusius adapterius. Taigi svečiuose pas mus labai populiarus diagnostinis adapteris OP-COM tiksliau jo klonas. Ant tiek jis yra populiarus, kad net nereikia per daug stengtis jog rastum apie jį informacijos internete - nuo geriausios iki blogiausios. Užbėgsiu už akių - tokios yra daugiau, bet apie tai - vėliau. Įtariu, kad dauguma opelių vairuotojų net jaučia pareigą turėti op-comą savo arsenale :D. Kaip mes negalim įsivaizduoti Lietuvos be krepšinio taip ir opelistas negali įsivaizduoti savęs be OP_COMO :D ( čia aš pats sugalvojau, atsiprašau :D ). Apie šitą adapterį galima tiek daug visko prirašyti, kad ko gero užtektų informacijos ir visam filmui sukurti :D. Tačiau aš pasistengsiu sukurti apžvalgą kuri turėtų gautis sąlyginai trumpo formato.
Savo laiku, prieš daug daug metų op-comas buvo sukurtas kaip atsvara dyleriniam opelių diagnostiniam prietaisui TECH2 o vėliau ir GDS2. Mintis sakyčiau tikrai buvo gera. Ir pats op-comas buvo geras, jei kalbėti apie originalą. Nors jis ir neatliko ir dabar neatlieka visų TECH2 funkcijų, tačiau diagnostikos adapterio programinė dalis yra gana normaliame lygyje. Interfeisas patogus dirbti su planšete ar per liečiamą ekraną. Iš principo turėti tokį daiktą greitai diagnostikai ar klaidų nuskaitymui visai gera opcija.
BET .... kaip ir visame elektronikos pasaulyje, taip ir su op-comu atsitiko gyvenimas :) Kiniečiai pradėjo kopijuoti ir kepti op-comų klonus. Ir prikepė ne tik klonų, bet ir klonų klonų ir dar klonų klonų klonų xxxx klonų tiek, kad dabar net sunku susigaudyti kokį aparatą laikai rankoje - ar kiniečių išmislą ar op-como kloną. Jeigu pažvelgsite į pardavimų portalus, tai pamatysite kad įvairovė verčia pasiklysti - programinės įrangos versijų galima rasti nuo 2008 metų laidos iki pačių naujausių PRO versijų, leidžiančių dirbti su 2021m (įdomu kaip jos ten dirba su PSA koncerno OPEL'iais :D ). Pačių adapterių t.y. "geležies" versijos figūruoja nuo v1.39 iki V1.99. Tačiau šioje vietoje tai tik marketinginis triukas - šiai dienai nėra jokių versijų aukštesnių už V1.67 - nei 1.70 nei 1.95 nei 1.99 ir tt. O yra tik pakeisti skaičiukai vienos versijos viduje - dažniausiai apsiribojama ties versija 1.59. Tai reiškia, kad gaunate adapterį su viena sena versija, kuri kiniečių auksarankių meistrų yra pakoreguota į didesnę ir kuri visiškai nedirba su jokia op-como PRO versija, nors teoriškai turėtų :D Beje,visai nenustebčiau jeigu atsirastų ir vardinės op-como versijos su jums patinkančiu vardu :D. Techniškai tai nėra sudėtinga padaryti.
Bet nenukrypstam nuo temos - kokia gi situacija su op-comu šiais laikais ? Ogi vaizdelis gana niurokas ir atrodo maždaug taip :
- Sunku rasti nusipirkti pilnavertiškai dirbantį op-como kloną. Problema tame, kad opelyje diagnostika dirba ne su vienu protokolu o su keletu ir kiekvienam iš jų reikalingi atskiri kontaktai diagnostinėje jungtyje - pvz 1,3,7,11,6,14,12. Praktiškai gaunasi, kad opelis išnaudoja vos ne visą diagnostinę kaladėlę :D. O tam kad adapteris korektiškai dirbtų su daugeliu kontaktų, juos reikia kažkaip komutuoti. Op-come tai daro rėlytės - jų ten yra dažniausiai 8 vnt. Ir visai natūralu, kad kiniečių "gamintojai"sudeda tai kas pigiausia, dėl to visai nenuostabu kad tos rėlytės mėgsta striginėti. O kai jos užstringa, tai duomenys per kažkurias linijas ir nustoja tekėti. Nėra duomenų - nėra diagnostikos. Tad labai dažniai būna, kad net ir naujas op-comas jungiasi ne prie visų modulių dėl šių nekokybiškų elementų.
- Gana dažniai pasitaiko, kad op-comas kaip ir jungiasi prie modulių, tačiau nestabiliai dirba, atsijunginėja, "užstringa" duomenų atvaizdavimas ir pan. To priežastis dažniausiai būna - panaudotos nekokybiškos detalės, neteisingos elementų reikšmės. Su tuo kovojama keičiant detales kokybiškomis. Dažniausiai į keičiamų detalių sąrašą papuola CAN transyveriai ir S-CAN tansyveris dirbantis per 1 kontaktą. Tačiau čia išlenda toks niuansas - originalios detalės kainuoja ir gana nepigiai t.y norint pasikeisti visas mikroschemas ir rėlytes į kokybiškas originalias detales, jums gali kainuoti virš 100 EUR. O tai jau klausimas ar verta tą daryti. Gal paprasčiau pasirinkti kitą sprendimą ir op-comą mesti i šiukšliadėžę arba ... pirkti dar vieną, tikintis kad papuls geresnis klonas :D. Kita vertus dirbti o ypač programuoti su tokiu leisgyviu aparatu NEREKOMENDUOJU iš vis, kadangi niekas nežino kokio seanso metu op-comas sudurniuos ir "užlenks" kokį nors modulį. Aplink pilna informacijos, kaip darant vieną ar kitą operaciją kažkas "atsitiko" . Po tokių manipuliacijų dažniausiai tenka panaudoti dylerinius įrenginius tam, kad atstatyti sugadintą opciją. Iš principo - nieko blogo neatsitinka, viskas susiveda tik į pinigus. Pvz. jeigu kokiai vectrai "atkelti" užtenka tik TECH2 ir tai kainuoja sąlyginai nebrangiai tai jau naujesnėms mašinoms pvz. Insignijai gali tekti jungtis prie on-line sistemos ir susimokėti triženkles sumas už modulių "atgaivinimą". Šioje vietoje visus įspėju, kad su naujesnėmis mašinomis nespaustumėte NIEKO KAS LIEČIA PROGRAMAVIMĄ.
- Kaip jau minėjau, rinkoje kursuoja labai daug op-comų klonų versijų. Jau yra versijų su pačių kiniečių suburta programine įranga, su pakeistais procesoriais iš serijos OPCOM ar 18F45K80 nors originale yra panaudotas PIC 18F458. Pagal tuos svetimus procesorius yra perdarytos plokštės, pakeisti elementai, perrašyta programinė dalis ir prie viso to panaudotos nekokybiškos detalės.Taigi visai natūralu, kad toks hibridas turiu daugiau šansų neveikti nei veikti :D. Ir kas blogiausia, kad tokį gaminį gali atpažinti tik jį nusipirkęs ir pažiūrėjęs į vidų. Taigi dažniausiai jau būna šaukštai po pietų o jūs turite kažką tokio kas lyg ir dirba bet panaudoti negali nes kartais dirba kartais nelabai.
Ir pabaigai reziume:
- jeigu reikia daikto tik nuskaityti GM automobilių klaidoms, tai net ir op-como klonas tai daro gana gerai. Su sąlyga ,kad jis bent jau jungiasi prie visų modulių. Darbas su juo tikrai gana patogus.
- jeigu turite tikslų vienkartiniam/retam programavimui, tai rizikuojate sugadinti kažkurį bloką. Ir tai atsitinka gana dažnai. Jeigu turite noro eksperimentuoti - kodėl gi ne.
- jeigu turite tikslą turėti įrankį pastoviam darbui , tai pirmiausiai jį reikia perdaryti vos ne 100% t.y. pakeisti detales į originalias.Tada turėsite daiktą panašų į originalą .Tačiau šiuo atveju siūlau įsivertinti finansinį klausimą , nes rinkoje yra kitų geresnių sprendimų, nereikalaujančių perdarymų ir turinčių visas dylerines galimybes.
Jeigu kils klausimų, kaip visada, galite skambinti +370 605 76568 o jei yra noras pasirašinėti tai visus klausimus galite užduoti forume - (8) OP - COM remontas / atnaujinimas - AMprotuning.com