Nežiūrint į tai , kad VISUS OPEL 2.2DTI bei  SAAB  2.2TID variklius tiek su EDC15M tiek su PSG16 kompiuteriais programuoju jau kelintus metus ir net esu išmokinęs šio darbo kelis meistrus pas mus Lietuvoje, tačiau vis tiek pastoviai gaunu klausimų susijusių su šio variklio remapinimo galimybe nors atrodytų tai nebeturėtų būti joks stebuklas. Daugumai vairuotojų vis dar atrodo neįtikimas faktas, kad šiems varikliams programiškai galima daryti ką nori - kelti galią, uždaryti EGR, išprogramuoi TPS (ELOBAU) daviklį , išjungti sklendes  bei atlikti kitus programinius darbus . Taigi, nusprendžiau parašyti trumpą D.U.K. šia tema ir papildomai dar kartą  surašyti vienoje vietoje konkrečiai visus modelius su 2.2DTI varikliais, kuriuos remapinu per OBD2 t.y. per diagnostinę jungtį be jokios intervencijos į valdymo kompiuterio vidų, nepriklausomai nuo variklio valdymo kompiuterio modelio - ar tai būtų EDC15M ar tai būtų PSG16 ( kompiuteris sumontuotas ant kuro siurblio , su dviem jungtim ).

Klausimas -  Ar "čipuojami" 2.2DTI varikliai ?

Atsakymas - Taip , VISI OPEL 2.2 DTI / SAAB 2.2TID variklių valdymo kompiuteriai yra 'čipuojami' t.y. remapinami. Šiai dienai aš galiu suprogramuoti bet kurį 2.2DTI OPEL/SAAB  variklio valdymo kompiuterį. Jeigu sukonkretinti tai būtų :

ASTRA G 2.2DTI , ZAFIRA A 2.2DTI, VECTRA B 2.2DTI, VECTRA C  2.2DTI , OMEGA B 2.2DTI, SINTRA 2.2DTI, FRONTERA  2.2DTI ,SAAB 9-3 2.2TID ,SAAB 9-5 2.2TID.

Klausimas - Kiek KW/Nm prisideda keliant galingumą?

Atsakymas - Remapinant šiuos variklius, ribojantis faktorius dažniausiai būna sankaba, todėl maksimalios variklio galimybės niekada nėra pasiekiamos. Paprastai apsiribojama ties +18-20KW ir +70-90NM riba. Pvz. VECTRA C su remapintu varikliu vietoj 92KW ir 285Nm įgauna maždaug 110KW ir 350-375Nm.

Klausimas - Kaip pasikeičia kuro sąnaudos po galios didinimo ?

Atsakymas - nesiūlyčiau daryti galios didinimą tik dėl tikslo sumažinti kuro sąnaudas,nes kuro sąnaudos priklauso daugiausiai nuo jūsų važiavimo stiliaus. Jeigu važinėsite nekeisdami važiavimo stiliaus ,tai sąnaudos paprastai nesikeičia. Jeigu važinėsite sportiškiau, tai natūralu, kad sąnaudos padidės. Nuo fizikos dėsnių niekur nepabėgsim :) Tiesa, važiuojant pastoviu greičiu ilgesniais atstumais dažnai pastebimas kuro sąnaudų sumažėjimas, tačiau tai nėra 100 procentinė garantija, kad tikrai taip bus ir pas jus.

Klausimas - Kiek trunka programavimas ?

Atsakymas - Kadangi esu atidirbęs savo sistemą bei turiu specialiai man sukurtą programą, padedančią pagreitinti kai kuriuos darbinius procesus ,tai darbas atliekams gana sparčiai. Priklausomai nuo darbo apimties , tai trunka nuo 8-10 min iki 1-2 val. Beje, programuojant didesnės apimties darbus, man palikti automobilio nereikia. Todėl galite atlikti kitus savo darbus kol aš dirbu prie kompiuterio.

Klausimas - Ar tiesa, kad nelaiko šių variklio alkūniniai velenai?

Atsakymas - šioje vietoje mano nuomonė yra  tokia - 99% esu įsitikinęs, kad velenai lūžta ne dėl variklio kažkokių trūkumų o dėl vairuotojo neteisingo važiavimo stiliaus. Per savo praktiką prisižiūrėjau visokių variantų - pvz. vienas vairuotojas skundžiasi, kad nelaiko greičių dėžės, nes jau 3 pakeitė ( o kad gyvenime nėra užkėlęs varikliui daugiau kaip 1500 RPM tai jam nė motais :)  Esu pastebėjęs, kad daug vairuotojų sugeba mieste įsijungę 4 ar net 5 pavarą važiuoti kaip su automatine pavarų dėžę t.y. stabdo greitėja beveik nejungdami pavarų. Daugelis galvoja , kad jeigu jau variklis dyzelinis tai su juo reikia važinėtis tik žemomis apsukomis. Dalis tiesos čia yra - žemos apsukos, kuro ekonomija. Kaip ir viskas teisingai. TAČIAU yra vienas niuansas - žemomis apsukomis nekenkiant varikliui patartina važinėtis tik PASTOVIU greičiu t.y. praktiškai įjungus autopilotą kur nors greitkelyje. Taip sakant - suteikti automobiliui tokias sąlygas  kur dyzelinis variklis ir turi pranašumą bei ekonomiją. O miesto sąlygomis kur dažnai reikia greitėti bei stabdyti norint tausoti variklį - siūlau jungti pavaras prie aukštesnių apsukų ( 2200-3000 RPM) ir NIEKADA nespausti akseleratoriaus iki dugno tol kol variklis neįsisukęs bent jau iki 1800-2000 RPM jeigu važiuojate 4-6 pavara. Nes paprasčiausiai per didelis sukimo momentas esant žemoms apsukoms ir aukštai pavarai mechaniškai per daug apkrauna tiek veleną , tiek greičių dėžę  tiek sankabą. Šioje vietoje nereikėtų galvoti kad kažką sutaupysite jungdami pavaras prie 1500 RPM bei smarkiai spausdami gazą kol variklis įsibėgės . Galutiniame variante turėsite nuostolį nes velenas gali tikrai neatlaikyti ir variklio keitimas gausis brangiau nei kažkada sutaupėte ant kuro, važinėdami žemomis apsukomis. Taigi reziumuojant, kad netektų papildyti tų vairuotojų gretas kurie įsitikinę kad šių variklių velenai nelaiko siūlau VISADA VENGTI šios trijulės - AUKŠTA PAVARA (4-6) + GAZAS DUGNAS + ŽEMOS APSUKOS (1000-1500RPM). Jeigu jau norite ar mėgstate  paspausti gazą , nepatinėkite padirbti su pavarų dėžę , prieš smarkiau gazuodami užmeskite akį į tachometrą ir jeigu rodyklė nepasiekus bent 1800RPM junkite žemesnę pavarą ir spauskite akseleratorių į sveikatą :)

 


Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas